onsdag 6 februari 2013

Veckans in:ut

Inte det mest populära inlägget märks det på statistiken. Men om man ska spara pengar och vara ekonomisk är i alla fall in: sakerna en stor sak att räkna med.

Veckans in: 4 emaljkastruller köpta begagnade av maken. JAK boken köpt av mig men det är kurslitteratur och det får jag köpa. Sen har jag bytt till mig en telefon och en viasatbox. Den gamla boxen och den gamla telefonen ska slängas men det är inte gjort än. Det fanns ingen sladd till telefonen så en grej måste köpas av maken på Clas för 5 kronor först. Den trasiga gamla viasatboxen ska maken se om han kan laga innan den slängs bort. Bytt till mig 7 glasskålar. Fått ett kapselställ till kaffemaskinen.

In: 14 saker.

Veckans ut: Bytt bort 3 skålar, två hängkrukor, en ab master och 6 böcker. Slängt 2 slitna teflonkastruller.

Ut: 14 saker.

Skillnad: 0 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...