söndag 3 februari 2013

Kommande byten och omgörningsprojekt

Jag har som sagt var köpstopp. Även om jag glömde det när jag varit på Coop och köpt tulpaner och en Primula. För att slippa köpa saker och för att spara pengar är jag nu mer aktiv på bytarsidorna. Till makens bestörtning. Ett tag var det väldigt mycket byten och eftersom jag inte klarar av dom för det mesta så fick maken ta dom. Så nu har jag inte bytt något förens långt före jul. Tre skålar blev en coca cola flaska häromdagen bara. Jag efterlyser mest saker som vi behöver/vill ha. Jag väntar på en viasatbox och en väggtelefon. Kommer troligtvis imorgon. Sen ska vi få glasskålar med. När vi åt glass i fredags märkte jag att vi bara hade 3 glasskålar kvar. L som fick äta glassen ur en djup tallrik som rymde dubbelt så mycket tyckte det var toppen. Jag får nu inte köpa saker att byta med så det är sånt jag redan har hemma som byts bort.
Nu tänker jag vara lite hemlig och kryptiskt. Det är lite projekt på gång. Jag brukar komma på dom och uppfinnarmaken brukar genomföra dom. Som saftmajan som vi använder som en rök och den andra saftmajan som vi byggde om till mustpress. Jag vill ha fler hyllor på kontoret som numera också är musikrum och träningsrum efter att maken fick baren i förskottspresent av M. Dom ska byggas av saker vi redan har hemma. Sen behöver L ha två nya saker. Eller egentligen behöver hon bara en ny för den är sliten. Men den andra vill jag ska se likadan ut så det blir då två saker. Jag har lagt fram projektet till uppfinnarmaken och jag har fixat början. Nu har maken fixat fortsättningen som ska torka till imorgon då det ska följas upp. Sen ska jag ta vid igen och göra klart. Hemligt eller hur! Fortsättning följer.
Något som inte är hemligt är att vi åt hemgjord hamburgare och pommes frites till kvällsmat igår. Dom hembakade hamburgerbröden fick väl godkänt så nu blir det inga fler köpa hamburgerbröd. L tyckte att karamellpopcorn var det godaste hon ätit någon gång. Gott var det men inget som man gör varje helg.
Till lunch idag blev det soppa efter önskemål från M. Ett nytt recept majssoppa. Jättegott. Jag hade bara små burkar med majs och det skulle vara stora så den blev något blaskigare än den skulle vara. Men som sagt var väldigt god och billig. Som vanligt är det någon som vill ha något recept så kommentera.

1 kommentar:

Linn sa...

Hej,
Jag vill gärna ha receptet på majssoppan, tack!
Med vänlig hälsning,
Linn

www.linnidag.blogspot.se

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...