torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

S fick 2 chokladkakor som jag skickade over there. Dyr choklad fast det bara var två marabou, frakten kostade 90 kronor. =(
Presenterna hemma var som vanlig inslagna i den lokala tidningen. Efter dom gjort en ny tidning så för övrigt det bästa man kan ha den till. För läsa den går knappt längre.
Maken fick öl till sin ölmaskin. M fick nya kalsonger. Observera att det är ekologiskt bomull. L fick ett ridspö. För övrigt det enda hon sa att hon önskade sig till sin födelsedag när jag frågade igår.
Dagen till ära så bakade jag en tårta. Väldigt god om jag får säga det själv. Skulle nog ha använt smördeg istället för mördeg till botten. Den var lite hård att skära igenom, blev bättre när den fick safta till sig en stund.
Av mördegen som blev över bakade jag småkakor till makens kalas. Jag använde rullpetter som jag fick av mamma i julklapp förra året. Världens bästa kakform. =) Sen gjorde jag nötkakor också. Jag hade inga nötter så jag tog mandlar istället. Smaken var det inget fel på men jag fick för mig att fortsätta vispa efter att äggvitan var hård så den blev lös igen. Så det blev platta kakor istället för toppiga. Visar ingen bild på dom.
Jag har också fått en alla hjärtans dags present. Eller egentligen två till hela familjen. En slant av mamma och pappa. Jag älskar dig mamma. Ett kärleksbrev av L.
Väntar på studiebidraget som skulle kommit den 25:e. Dom skjuter fram datumet hela tiden. Sista budet var att det skulle komma idag. Det gjorde dom inte, det kom ett brev istället. Skolan hade inte skickat in att jag var fortsatt registrerad på skolan så jag skulle ringa skolan så skulle dom fixa det. Vilket jag gjorde. Skolan hade organiserat om så jag låg kvar i högen som skulle bli registrerad av den gamla administratören som den nya administratören inte visste om inte var registrerad. Nu blev jag det så csn skulle ha det imorgon. Så förhoppningsvis får jag studiebidraget på måndag. Har 400 kronor att leva på sen räkningarna blev betalda. Jag har fortfarande dom 400 kvar. Ibland är det bra med köpstopp. =) Då för vi över 2000 kronor till mat med automatisk överföring så pengar till mat finns alltid.
Jag har även roat mig med att dammsuga. Jag återvinner dammsugarpåsarna. Hur jag gör har jag skrivit här. Som jag skrev där så sparar man 40 kronor varje gång man återvinner en dammsugarpåse. Ett tag hade vi en evighetsdammsugarpåse gjord av något slags tygmatrial. Det var ingen bra idé. I dammsugarpåsar är det fullt med små hål, när man dammsuger täpps hålen igen av damm och annat som man suger upp. När alla hålen är igentäppta slutar påsen att andas och släpper då ut smuts som fastnar i dammsugaren så dammsugaren kan gå sönder. Därför återvinner jag mina dammsugarpåsar bara två gånger.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...