söndag 13 januari 2013

Kraschat hus

Jag föreslog en sak för min bytarkompis och hon blev eld och lågor. Jag funderar på att starta en ny bytargrupp och undrade om hon tyckte idén var bra och om hon ville vara admin med mig. Hon tyckte som sagt var att det var jättebra och hon var gärna admin med mig. =) Gruppen skulle bygga på Bytesringen som fanns i stora staden när M och S var små. Vi var med ett tag men böt aldrig något. När vi gick på ett medlemsmöte tillsammans med en massa andra som också ville bli nya medlemmar kom det aldrig någon från gruppen så då hoppade vi av. Jag har sökt efter ringen men inte lyckats hitta om den finns kvar eller inte. Man ska kunna byta både saker och tjänster. Sen ska man kunna byta till sig saker efter poäng. Så om jag har en bok. Kalle Anka har en kattbur. Mimmi Pigg har ägg. Gåsamor har en klänning. Så får Kalle min bok, Gåsamor får ägg. Mimmi får en kattbur och jag får klänningen. Då behöver man inte köpa saker utan byter mot någon annans saker som i sin tur får någon annans och så vidare. Jag måste bara klura på hur jag ska lägga upp det hela. Drömmen vore som sagt var att det var tjänster med också. Min bytarkompis behöver laga sin bil och jag behöver klippa håret.
Till lunch blev jag sugen på rullader. Som tur var hade vi lövbiff i frysen. Sista paketet så dags att ta en tur till köttaffären med kött från glada djur och köpa en högrev. Jag fyllde dom med vitlöksost som låg i julklapps korgen från mamma och pappa.
Efter kvällsmaten åt vi pepparkaks cheesecake. Samma cheesecake som jag brukar göra men istället för digestivekex använde jag pepparkakor i botten. Alla pepparkakor som var kvar. Det blev mycket gott. Tyvärr ville glassen inte stelna så jag hoppas verkligen det inte är frysen som börjar tacka för sig.
Det sista julpyntet är nu borttaget. Pepparkakshuset är kraschat och bilden till januaris månadsbild är tagen. Nu ska bitarna bara ätas upp eller slängas. På tisdag åker S tillbaka till over there. Det har känts som om det är länge kvar men det är ju inte det. =( Flyget lyfter strax efter 11.00 på förmiddagen. Frågan är om L ska få följa med och lämna S eller inte. Hon kommer då att missa en dag i skolan. Hon ligger redan efter för att hon inte är lika snabb som dom andra. Men hon kommer att storgråta efter S i flera dagar framöver och tisdagen kommer att vara värst så det bästa vore om hon var hemma/åkte med maken till flygplatsen. Vi måste också ta ställning till om L ska med maken och M till over there eller inte. Biljetterna måste bokas snart. Hon kommer då att missa 2 veckor i skolan. Sen att flyga 16 timmar första gången man flyger kanske inte är det optimala i alla fall inte när man är så osäker inför nya situationer som L är. Mycket frågor är det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att M. Vidinghoff som var med "på den gamla goda tiden" fortfarande bor i Örebro. Varför inte kontakta henne och kolla om bytesringen fortfarande finns. Några nya medlemmar kanske är allt som behövs för att den ska blomstra igen. Om inte så är jag gärna med och startar upp en ny ring!
MVH Gunny Bogren

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...