fredag 23 november 2012

Stirrar (fortfarande utan bilder)

Jag fick en check på 704 kronor för att ni kära läsare klickat på mina rosa ord. Tack igen. =) Maken var på banken och skulle lösa in den. Banken sa att det kunde dom inte göra vi var tvungna att gå till vårat bankkontor. Maken gick då dit och det vara inga problem alls. Förutom en liten detalj. Maken kunde inte lösa in den även fast pengarna sattes in på mitt konto. Jag var tvungen att gå dit. Så nu sitter checken på kylskåpet och stirrar på mig så fort jag är i köket. =( Jag som är glad så länge jag klarar av att lämna L på skolan klarar inte av ett bankbesök i nuläget. Jag har i alla fall tagit mig till vårdcentralen och hämtat mitt sjukintyg och till apoteket för att hämta mina illamående tabletter. På vårdcentralen fick jag frikort. Jag skulle betala 80 kronor för intyget men behövde bara betala 60 kronor. Så nu går jag gratis. =) I alla fall något som är bra med att vara sjuk. Fast om jag varit frisk hade jag inte behövt spendera 1100 kronor på läkarbesök. Det har blivit mer för telefonrecepten och besöken på akuten är inte med i den summan. Då fick man räkningar och jag min dumsnut har inte tagit med och visat dom på vårdcentralen.
Ett byte som blev ett köp och ett skänkes har varit här. Hon fick en massa tapetprover som jag fått av olika tapetfirmer för att pyssla med. Jag använde dom aldrig och dom tog plats i syrummet. Hon skulle tapetsera ett dockskåp. Jag ville ha en liter yoghurt men jag fick 20 kronor. Hon ville ha ett rosa spetstyg som jag hade ute för länge sedan men det bytet blev aldrig av. Jag sydde gardiner till L av en del av tyget men hade resten kvar. Så hon fick det på köpet.
Nu är maken och lämnar dom utrensade böckerna och leksakerna efter L som inte blev sålda till en som ska göra julklappssäckar till fattiga barn inne i stora staden. Jag la ner lite annat också så sammanlagt 20 saker blev det. Sen ska han hämta en stekpanna som vi ska få gratis av en annan tjej. Jag efterlyste det efter att maken svor över våran ena igår när han stekte pannkakor. Den dyra som jag köpte på Ica har blivit helt vind så all smet hamnar på kanterna och inget i mitten.
Det är fortfarande inga bilder för blogger tycker fortfarande att jag ska betala 2,5 euro i månaden för att få ladda upp mer bilder. Någon som har förslag på ett annat blogghotell?

2 kommentarer:

PJAK sa...

Jag laddar upp massor med bilder men betalar inget....... Varför inte samma för oss båda?

Anonym sa...

Jag tror att det går att få tillbaka pengarna som du betalat för mycket i vart fall på vc. Minns dock inte om man ska gå till senaste stället (alltså det som man egentligen inte skulle betalt på) men jag tror att det var så. Läkemedel ska väl läggas in automatiskt.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...