måndag 26 november 2012

Rampanel och sparka mig själv där bak

Jag är med i en del rampaneler där man svarar på om man sett olika reklamannonser i olika tidningar. I vissa paneler får man trisslotter eller prenumerationer på den aktuella tidningen. Eller så kan man få välja mellan vissa saker. Jag sparade ihop poäng till en sak som mamma skulle få när hon fyllde. Jag fick ihop poängen och beställde saken men den kom aldrig. =( Det är inte första gången som jag fått ihop poäng, beställt saker och dom inte kommit. =( Just den här gången ville jag så gärna ha saken för att ge den till mamma i födelsedagspresent och nu ligger jag en sak back. =( Jag har skrivit till rampanelen och sagt till om detta flera gånger förut när saken inte kommit. Men dom skyller på posten eller på den tidningen som jag svarat på undersökningen hos. Den här gången har jag inte klagat. Men det är inte kul att svara på massor av undersökningar och sen bara få hälften av sakerna. Detta har alltså hänt 4 -5 gånger innan. + den här gången. Jag beställde för flera veckor sen så den borde ha kommit.
Imorgon åker maken till Sveriges andra största stad på kurs i dagarna 3. Kylskåpet gapar tomt så jag åkte till Coop för att handla lite mjölk. Eftersom jag nu blir själv hemma och tisdagar och onsdagar innebär en massa barnaktiviteter som gör att man skulle behöva vara två så tänkte jag underlätta med lite färdig mat. M ville dessutom ha lunch och något att äta innan sina träningar. Något i detta fall är piroger eller små pizzor. Imorgon börjar L:s ridning 18.00. Den slutar 20.00 och vi brukar äta efter det. M har innebandyträning och ska hämtas 21.30. Om jag lagar maten innan 20.00 och sen hämtar L blir den kall. Om jag lagar maten när jag hämtar L får vi äta jättesent. L ska hinnas duschas och det ska diskas också innan M ska hämtas. Så det fick bli ravioli imorgon. På onsdag tränar M också och då hinner jag laga mat men jag ville också ha lite av makens hotell - slippa laga mat känsla. Så jag köpte färdiga djupfrysta pizzor. Ihop med mjölken och det andra som var slut så landade extrahandlingen på 878 kronor. =( Fy sjutton va färdigmat är dyrt. =( 367 kronor kostade en påse piroger, en påse småpizzor, 4 djupfrysta pizzor ( 2 för 42 kr), 2 burkar ravioli och 5 färdiga rätter ( 5 för 90 kr). 878 kronor är vad hela Willyshandlingen brukar gå på. Eller en bra månadshandling på Coop. Jag ska aldrig mer köpa en massa färdigmat för att slippa laga mat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...