lördag 24 november 2012

Om en månad

Är det julafton. Iförrgår var det Thanksgiving i USA och igår var det Black friday. S var där och shoppade två par skor. Väldigt fina. =) Affärerna öppnar redan klockan 12.00 på natten på Black friday för att alla ska hinna konsumera så mycket som möjligt. Amerikanerna förväntas spendera så mycket att ekonomin ska gå från red (röd - dålig) till black (svart - bra) därav namnet black friday. Om inte S hade varit i USA skulle jag aldrig ha fått reda på att black friday fanns. Idag som alltså är dagen efter den stora shoppardagen är det buy nothing day. En dag som man ska försöka att inte konsumera alls. Vi som inte handlar så värst mycket i vanliga fall behöver ingen buy nothing day. Dom flesta dagar är det. just idag handlar vi faktiskt en sak. Saken som maken ska få när han fyller. Min bytarkompis som jag nämnde för att jag var på jakt efter en sådan till maken hittade en i en säljgrupp som jag inte var med i. Hon la till mig i gruppen och taggade mig i annonsen. Jag fick den men var då alltså tvungen att inviga maken i det hela. Det är så stor att den måste fraktas hem på ett släp. Jag får inte köra släp. Den är tung och måste bäras och jag får inte bära. Han och M är där och köper den nu. Eftersom det ska vara en födelsedagspresent till maken i februari så ska den få stå någonstans fram tills dess. Då jag och den som vill ska försöka få upp den och klar den. Jag tänkte dessutom fråga föräldrarna om dom vill vara med på den eftersom den blev rätt dyr. 1500 kronor med sakerna jag köpte en annan dag. Sen tillkommer en del andra saker för att den ska bli komplett så det landar nog på runt 2000 kronor. Ribbstolen som hänger i källaren men som ingen klättrar på och inte har gjort på länge. Den hänger dessutom ivägen för makens present. Den är ute på en annons i den lokala tidningen idag. En ringde imorse och ville köpa den. Han kunde inte komma förens ikväll. När ikväll är vet jag inte för än har han inte kommit. 500 kronor skulle vi få. Pengar som skulle finansiera en del av köpet idag. nu blev det ju inte så eftersom maken åkte innan han kom. Jag fick hans nummer så jag skulle ringa om han inte kom. En till har ringt efter det och jag tog hennes nummer med. Ut i fall att.
Jag funderade på bilder och bloggen. Bloggen är min hobby och nästan som mitt fjärde barn. Så byta blogghotell har jag egentligen ingen lust med. Att spendera 25 kronor i månaden på en hobby är inte dyrt. Speciellt inte om det är ens enda hobby. Så jag gick in och skulle uppgradera till fler bilder. Men han vägrar skicka mig vidare så det blir ännu ett bildlöst inlägg.
Till mys ikväll blir det chokladbollar gjorda av mig och L. Vi tog strössel på dom för att få lite mer färg. Illamåendetabletten som man också får mot sömnbesvär, alkhoholmissbruk, depression och upprymdhet gjorde att jag sov som en stock hela natten. Ända fram till kvart i elva när maken väckte mig. Nu vet jag inte om jag törs ta den innan skoldag. Har inte vågat ta någon tablett idag på dagen heller. Jag vill ju inte ligga och sova hela dagen med.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...