tisdag 20 november 2012

Kastrullräddning lyckades äntligen

Först svar på två kommentarer. Den ena har jag inte publicerat men jag svarar här. =) Linda jag har försökt lägga till dig på facebook men du har ingen skicka vänförfrågan knapp. Jag skickade ett meddelande via facebook men eftersom vi inte är vänner ligger det nog under övrigt. Jag skickade även ett mail till din gmailadress.
 Anonym undrade om jag fortfarande är hemmamamma. Tyvärr inte. =( Jag har varit det under 4 år och det var dom bästa tiden i mitt liv. Hela våran familj var en mer harmonisk familj då. Tyvärr pajjade våran vitvaruarme och det gjorde att jag började jobba extra. Extrajobbet gjorde att vi fick lite pengar över som vi la på guldkanter. Guldkanterna blev fler och extrajobbet blev ett fast jobb. Jag jobbar bara 47 % och hoppas kunna bli hemmamamma igen.
Jag fick en dyr kastrull/gryta av mamma och pappa när jag fyllde. Jag tyckte den var så fin så det är först nu sista månaden som jag börjat använda den. Jag har en till fast blå som jag köpte på loppis för 10 kronor. Den var helt brun inuti så jag använde den som komposthink när vi hade egen kompost. Jag har försökt att få bort det bruna med alla möjliga och omöjliga medel. Jag har kokat den med rabarberbitar, citronbitar, tvättnötter och nu senast med salt. Inget har hjälpt. Idag kokade jag en diskmaskinstablett i den och det bruna försvann. =) Den är nu lika ren och fin som den vita kastrullen.
Nya flytande tvättnötter är kokta. Jag tvättar sängkläder med hela nötter och 40 tvätten med flytande tvättnötter. Underkläder tvättar jag fortfarande med vanligt tvättmedel.
Julbyn som jag böt till mig har nu fått sin plats på största brickan och det har "snöat" på den.
L och jag har skrivit brev till tomten. L både tror och inte tror på tomten fortfarande.
Hon vill ha en svart bakugan. Ett tåg (snälla köp inte det hon har redan 3 stycken). Sen vill hon ha en tjejhamster med rosa bur och en vit matskål med en hamster på. Och ett hamsterhjul så den kan springa. Vi har redan en hamster med rosa bur men L vill ha hamsterbebisar. Det är Pumba hamster som är med på bilden.
En hög med böcker har det kommit på posten. Johans lilla egen el bok fick jag för jag började prenumerera på Kloka hem. Maken och jag brukar turas om att prenumerera så vi får dom erbjudandena vi vill ha. Sen kom det 4 böcker som jag köpte på lagerrensningen på Naturskyddsföreningen. Naturskyddsföreningen värnar om miljön men böckerna kom i ett blandkuvert. Ett kuvert som består av både papper och bubbelplast och inte kan återvinnas utan måste slängas. Dåligt naturskyddsföreningen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...