lördag 18 augusti 2012

Sålt och köpt saker

För ett år sedan räddade jag livet på fyra stycken sköldpaddor. Jag hade ingen aning om hur dom skulle skötas, men måste ha gjort något rätt eftersom två av dom har lagt ägg. Vilket dom bara gör om dom trivs. Jag har kännt att det har varit lite mycket med alla djur så för ett bra tag sedan satte jag in en efterlysning på att jag ville ge dom ett nytt hem. Sköldpaddorna var gratis till rätt hem men vi ville ha en slant för akvariet och tillbehören. Som kostade en bra slant att köpa. Ingen ville ha dom.
Men så var det plötsligt två som ville ha dom. Eftersom vi hade två akvarier med två paddor i varje så skulle dom få två var. Bosse och Skalman är dom som vi gillat bäst och tänkte ha kvar längst. Men så dök det perfekta hemmet upp och dom fick flytta först. =(
L grät så det skvalade och jag med så maken fick sköta det hela.
Igår kväll jobbade jag så maken fick sköta ett byte. Jag hade två oöppnade förpackningar Weleda hudvård som jag fick gratis en gång och aldrig använt.
Jag fick en matta, två brödlimpor och 15 ägg. =) Dom plockade även plommon mot att vi ska få päron av dom när dom mognar. =) Jag tänkte ha mattan under köksbordet men den var tyvärr lite för liten.
Annonsen i den lokala tidningen gjorde att kryddhyllan fick ett nytt hem. Men tyvärr inte solariet. Vi funderar starkt på att skänka bort solariet och sen ge S 200 kronor bara för att bli av med det.
För en del av pengarna köpte jag ett dataspel till L som hon ska få i julklapp. Man kopplar in den stora gubben i datorn och sen sätter man den lilla gubben som man vill vara i spelet på den storas huvud. Sen bygger man hus och annat till gubben ungefär som sim city. Nu är alla L:s julklappar klara om barnen P ska få 4 julklappar var annars har jag en kvar till L. =)
Pappa fick kuponger på brända mandlar i julklapp. En kupong = en sats brända mandlar. Jag glömde sedan bort att jag gett den så han har knappt fått några mandlar. För att kompensera ska han nu få mandlar varje vecka tills jag är ifatt månadsmässigt. Förra veckan fick han januari. Idag ska han få februari.
Sen ska han få mars men dom är i form av trillingnötter. Pappsen gillar nötter också. =) Mamma ska få några kokostoppar. Tyvärr blev det inte så många för jag hade nästan ingen vit choklad kvar hemma.
Ikväll ska familjen P ha kräftskiva så pyntet är uppsatt.
På posten kom det ett gratis skavsårsplåster.
Sen kom vippaketet för Tamponsforfree. Världens bästa sida. Man bara registerar sig sen får man gratis tamponger varje månad. Det enda man måste göra är att gå in och svara på några frågor efter varje tampongpaket. Bli med du också. =))

1 kommentar:

Evelina sa...

Jag blev medlem på tampongsidan i våras men har fortfarande inte fått något paket, tyvärr. Bara mail om att de ursäktar dröjsmålet...Hoppas det kommer något snart!

Nu har jag en ny blogg där jag skriver mycket om att spara pengar, miljö och hälsa och publicerar många av mina favoritrecept. Kika gärna in!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...