torsdag 2 augusti 2012

Nya husdjur, blodbad och kanske dåligt köp

Först en liten reflektion. Jag, S och L skulle till ett område på andra sidan stora staden två gånger med en halvtimmes mellanrum. 5 minuters väg därifrån ligger MacDonalds och det var mitt i lunchen så vi styrde bilen mot drive in på MacDonalds för att köpa mat, åka 5 minuter tillbaka och sen åka hem och äta. Det var som skrivet var mitt i lunchen så det var köööö till drive in. I alla bilarna satt det en ensam man. Har dom så mycket att göra på sina jobb att dom måste ta bilen till drive in för att hinna äta?? Har dom hört talas om matlåda?? Då behöver dom inte ens lämna jobbet, kanske inte ens skrivbordet. Vart köper alla kvinnor lunch??

Innan lunchstoppet köpte vi en julklapp till min pappa. 500 kronor för en begagnad hur mycket för en ny vet jag inte eftersom jag inte lyckats hitta någon. Men när jag skulle köpa en till maken för flera år sedan kostade en ny ungefär 2000 kronor. När maken kom hem kollade han igenom denoch det fattas en låsplatta i botten, utan den pumpar maskinen inte upp tryck och den går inte att använda. =( Det finns nya låsplatter att köpa för 130 kronor så det är alternativet om inte säljaren svarar, jag har pmat henne så jag hoppas hon är seriös.

Stoppet efter lunch var att S sålde sin mobilväska för 60 kronor. När vi kom hem kom ena grannen och frågade om vi hade ett akvarium. Vilket vi har. Deras akvarium hade gått sönder och dom hade dom få överlevande fiskarna i en syltburk. Hon undrade om vi ville ha dom. Maken som rpecis har ångrat sig angående vårat akvarium och har ängnat flera dagar åt att göra rent det. =) Så nu finns det 5 fiskar till i akvariet. Jag som tänkte efterlysa fler fiskar när maken har gjort rent några gånger till.

L skulle hjälpa mig att byta på Pumba idag. Vi har sagt till henne att Pumba helst ska sova på dagen så att hon inte ska ta ut honom och gosa hur mycket som helst. Vilket hon helst inte lyssnar på. Idag tröttnade Pumpa på att bli uttagen/så blev han rädd av L:s häftiga rörelser. Han bet henne ordentligt i fingret. Två hack blev det. Ett litet som slutade blöda efter att jag spritat av ordentligt. Ett större som inte ville sluta blöda. Jag fick sätta på dubbla plåster + byta plåster innan det slutade blöda. L har stelkrampsspruta + att det blödde så pass mycket + att jag spritade av + tryckte ut blod så bakterierna har inte en chans.

På posten kom det 100 kronor i rikspresentkort på 100 kronor från Gratisbio. =) Jag har slutat svara på undersökningar. Undersökningarna är bara förtäckta sätt för företagen att få ringa hem till en och lura på en en massa grejer som man inte behöver. Jag får mina poäng genom att göra mina inköp som jag gör via internet via Gratisbio. Alla krusbär är plockade. =) 16 liter blev det bara i år. =( Då har svärmor plockat nästan lika mycket till sig själv och det var inte riktigt meningen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...