onsdag 29 augusti 2012

2170 och 21700

Ironiskt nästan samma siffor fast en nolla mer.=/ Efter dagens månadshandling på Ica kan jag konstatera att maten för augusti för familjen P har gått på 2170 kronor. =) Helt okey. Sen tillkommer en handling på Citygross och en på Coop där jag köpte maten till S avskeds/ förtidiga födelsedagskalas. Men under 3000 kronor ändå. =)
21700 kronor kostar bilen att laga. =( Jävla skit. Känner mig dessutom som en rätt dålig granne. Våra grannar är på semester (kommer hem inatt). Förra året när dom var på semester kom jag på samma dag som dom kom hem att ojdå jag har glömt tagit in deras tidning/post. Som tur var var dom bara borta 3 dagar då. Igår kväll efter jobbet kom jag på ojdå dom har ett växthus. Växthus behöver vatten lite oftare än inneblommorna. Så halv 12 igår natt i hällregn i pyamas och med ficklampa gick jag ut och vattnade växthuset. Tomaterna var lite ledssna om jag säger så. Jag kollade dom idag igen och då såg dom gladare ut. =)
Ny plommonsaft är kokt. Nu är snart plommonen slut för i år men massor med flaskor saft har det blivit. =)
Bybiblioteket fick ett besök igår innan jobbet. Två av mina reserverade böcker hade kommit.
Ett byte är gjort, eller tre i ett. =) Jag hade en jeansjacka köpt till M som inte ville ha den då fick maken överta den men han använde den aldrig. Då tog jag den men jag använder den aldrig heller. På jackan ligger två solarieglasögon, vi hade tre par så hon fick med ett par på köpet.

Sen hade jag Mimmis gamla utebur. Vi fick den av ett par andra grannar när dom skulle slänga den. Nu har jag bytt bort den. =)

Jag fick två paket kaffe. Ett för jeansjackan och ett för buren.

Bild på laptopen jag fick av Pjak. =) Maken har grejat med den i dagarna två och kommit fram till att den passar mig bättre än L. Då får han ha sin laptop ifred. ;) S laptop är över sen hon köpte ny så den ska L få.

På posten kom Kalle Anka ett nummer gratis.


2 kommentarer:

PJAK sa...

Du menar att du trivs med den?? Elle du gör bara blogg inlägg och läser på fb?

Glad att den äntligen får göra lite nytta. Tror den köptes in 2007 och är använd max 10 timmar under denna tid ;)

Sandra sa...

Åh vad surt. Bilar är ett elände. Idag var vårt ena hjul platt när jag skulle köra iväg. Så nu sitter vinterhjulet på, inte dubbdäckadd vinterhjul som tur är. Så nu får vi spara till en ny uppsättning sommardäck till nästa år. Visserligen behövligt men det finns ju roligare saker att lägga pengarna på.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...