tisdag 21 augusti 2012

18, 9, 2

Jag har 18 julklappar kvar att fixa. Eller inte. 2 stycken har jag köpt via Facebooks säljsida och väntar på att dom ska komma med posten. 8 stycken ska göras. Eller inte, jag har inte bestämt mig än. Jag brukar göra egna almenackor. Förra året lyckades jag få 5 almenackor gratis. Dom var mycket finare än dom jag brukar göra så jag funderar på om jag ska köpa almenackor i år. Även om det blir mycket dyrare. Pappas julklapp är fixad men det ska köpas till en grej till den. Den räknar jag också med i dom 18. 2 stycken till ska kommas på. 5 till ska köpas, jag vet vad.
Igår kväll när jag jobbade åkte maken iväg med dom återstående två sköldpaddorna till sitt nya hem. Hon hade haft sköldpaddor förut och ville ha det igen. Hon hade inga pengar att betala för akvariet men vi skänkte det.
Hon hade ingen bil heller men maken och M åkte dit med dom. Nu är det jättetomt och mörkt i hörnet där dom stod.
9 kilo äpplen har blivit mos idag. Det sitter nästan inga äpplen kvar på trädet så jag trodde det skulle bli brist på äppelmos och äppelmust i år. Idag samlade jag ihop en kasse äpplen som låg på marken. Jag la även lite ruttna äpplen i skottkärran för vidare transport till komposten. Alla äpplena blev mos. Det var inte ens en fjärdedel av alla äpplen som låg på marken så det blir nog must i alla fall. =) Mos har vi så vi klarar oss nu.
2 kilo plommon har blivit mer saft. Med alla bär som är i källaren så kommer vi att vara självförsörjande på saft fram tills nästa sommar. =)
Tisdag = öppet bybibliotek. Några av mina reserverade böcker hade kommit. Några är till min kurs i pallitativ vård som jag ska gå nu i höst.
På posten kom det två paket tamponger från Tamponsforfree. S har också gått med nu.
Sen kom det två trisslotter från någon rampanel som jag är med i. Ingen vinst tyvärr.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...