fredag 29 juni 2012

Semester och huvudbry

Igår kväll när S och jag åkte på vårat sena bytes/skänkes så svängde jag in vid fläderbuskarna för att tvinga med S att plocka fläderblommor. Dom hade huggit ner alla träd utom ett som stod mitt på bilvaruhusets parkering. =( Det var bilvaurhus överallt. S vägrade gå ur bilen så det blev inga blommor. =( Idag efter att maken och jag varit på ett köpes så tvingade jag maken att åka in för jag ville ha en seccond appinion. Han sa att det är bilvaruhusets tomt och man får inte plocka där. =( Nu har jag inget aning om vart det växer fläder, förutom den lilla busken som jag planterade på tomten förra året som det är 5 blommor på. Det går åt 40 blommor till en sats saft. Jag som ville ge svärmor flädersaft när hon fyller och min farbror flädersaft i julklapp. Båda älskar flädersaft lika mycket som jag. =) Jag har slängt ut en efterlysning efter fläderblommor på alla mina sidor på facebook och jag hoppas hoppas hoppas att någon svarar. Det sena bytet S och jag var på igår kväll var hamsterburenmot två paket kaffe.Det jag gav bort var två böcker.
Köpet maken och jag var på idag var 3 konserveringsburkar för 40 kronor. L var så duktig hos tandläkaren idag. Vi brukar gå in på Myrorna efter tandläkaren eftersom det är samma parkering. Men Myrorna har inte öppet klockan 9 på morgonen så jag lovade L ett loppisbesök istället. Maken knorrar om att han ska gå till personalen och säga att dom inte ska släppa in mig. =) L fick välja vad hon ville och hon valde en påse med dinosaurier idag igen och en bil. Jag köpte en kramnalle och en smurf. Dom sålde billiga korvbröd. 10 kronor/paket så det köpte vi också. 60 kronor för allt inklusive korvbröden. Resultatet hos tandläkaren var inte lika bra. =( Tänderna har gått ut massor efter att tråden gick av. Så det var ingen idé att sätta på tråd på alla fyra tänderna utan det blev bara på tre. Sen när L blir större och har tappat alla tänder kommer hon att få räls igen. =(

S skulle ta ut ett paket så en färd till Coop blev det också. Där kom jag på att jag har semester i 5 underbart sköna veckor. Maken börjar också sin semester idag så det blev semestertårta. Fylld med hallongrädde och mosad banan. På Coop "köpte" vi en kelda tomatsås och två Findus maträtter helt gratis. Sen köpte vi en tårtbotten och vispgrädde med. Den gamla skärbrädan i plast är slängd så numera använder vi bara den i trä som jag köpte på loppis häromdagen.

1 kommentar:

PJAK sa...

Jag vet flera ställen du kan plocka fläder på. Frågan är hur lönande det är för dig att köra hit ner för lite fläder.....

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...