tisdag 26 juni 2012

Något bättre

L är något bättre. Istället för att hosta var 5:e minut hostar hon nu bara vara 10:e ungefär. Hon hostar inte tills hon spyr längre heller. Det verkar som om mina huskurer ger resultat. =) C- vitamin, honungsvatten, inhalera eteriska oljor och eteriska oljor i aromalampa vid sängdags. Vi har spelat sopspelet minst 10 gånger idag med. Idag vann L alla gångerna. =( Jag böt gubbe från eremiten Eva till fågelskådaren BengtÅke så jag får skylla på det. Vi umgås samtidigt som L lär sig att sopsortera. =) Kan det bli bättre?
Förut gjorde jag alltid egen ris i frutti och frös i urdiskade risifrutti burkar. Jag använde creme fraichelock som lock. L hade med dom till kyrkis som mellanmål och jag hade med dom till jobbet. Men så tröttnade familjen P på ris i frutti och jag slängde alla burkarna. Nu gillar familjen P drickyoghurt. Jag gör den själv av yoghurt i en liters förpackningar och mjölk som jag skakar. När vi dricker den hemma gör jag den i min shaker men jag har inte hittat något bra att ha den i om den ska tas med till exempel till mitt jobb eller till skolan eller annan utflykt. Termosar är svåra att få rena. Vanliga vattenflaskor är för stora. Det blir billigare att göra den själv sen blir det inte en massa förpackningar. Jag börjar bli lite stressad. Om mindre än en vecka åker delar av familjen P till Öland. Innan dess brukar fläderblomsaften vara gjord och jordgubbarna brukar vara frysta för årets behov. I år är inget av det gjort. Platsen där flädern växer ligger bakom ett bilvaruhus så dit måste jag åka på kvällen när det är stängt. Eller måste och måste jag vill det. Bilvaruhuset har byggt ut så jag vet inte ens om flädern finns kvar eller om dom har huggit ner dom. Jordgubbar har jag inte sett en enda annons om billiga. Självplocka brukar inte löna sig. Dom ligger så långt bort att bensinen tar ut det man sparar + mer därtill. Hon som skulle komma och hämta böckerna som jag skänker har jag inte sett röken av. =( Inte har hon hört av sig heller. =( En vill ha ps2 spelen men hon vill träffas efter Öland. Jag som vill bli av med spelen nu. En är intresserad av hamsterburen men jag har inte hört något från henne heller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...