torsdag 28 juni 2012

Eldsvåda och nya loppisfynd

Igår åkte maken till en annan ort på kurs, han sov över och kom hem idag. För det mesta när maken åker bort så händer det saker hemma. Så också denna gången. Igår eftermiddag lossade L:s tandställningstråd. Klockan var då närmare halv 5 så jag ringde tandläkaren imorse. Vi fick en tid imorgon. När jag ifrågasatte det (tänderna har redan börjat flytta ut sig igen) så sa tandsköterskan att jag fick bestämma själv om vi ville ha tiden imorgon och ha våran vanliga tandläkare eller om jag ville ha en annan tandläkare och sitta och vänta på jouren. Hur ska jag kunna bestämma det? Jag är mamma inte utbildad tandsköterska som jag hoppas hon som svarar i telefonen är. L börjar bli bättre och bättre. Men igår kväll/för natt så blev det ett bakslag. Hon fick ont i ena örat och jag överdoserade nässpray och vi körde med Alvedon och värmekudde. Imorse sa hon ingenting. Idag har hon lekt som vanligt och varit sitt vanliga pigga jag, förutom snorig och lite hostig. Igår kväll eldade jag ett värmeljus i sovrummet medans jag låg i sängen och såg på tv. När jag släckte för att sova vid 12 tiden så såg jag att ljuset var släckt. Vid halv 3 vaknade jag av att hela ljuskoppen brann. Jag gick upp och försökte blåsa ut ljuset men det gick inte. Jag skulle då ta ut ljusstaken i köket men den var alldeles för varm. Jag hämtade grytlappar bar ut ljusstaken i köket och hällde ner alltihop i en kastrull och satte på locket. Då slutade det brinna. Ljusstaken är svart och byrån som den stod på är lite svedd annars hände ingenting så barnen P fick sova vidare. Jag vädrade ur sovrummet och gick och la mig igen. Fast jag kunde inte sova mer. Tänk om jag inte vaknat!!! Jag kan svära på att ljuset var släckt. Jag tittade efter innan jag släckte och det hade slocknat av sig självt. L älskar kyrkans loppis lika mycket som jag och S. Igår ville hon inte följa med men idag frågade hon om vi inte kunde åka dit. Så det gjorde vi. Jag såg en ljusstake där igår som jag ville ha men inte köpte då. Den fanns kvar. Den långa till vänster. Den pryder sin plats i vardagsrummet nu. Sen köpte jag 2 skålar. Det är en serie med tre olika storlekar vi har haft gröna men slagit sönder dom två minsta. Dom hade dom på loppis fast i brunt. Maken blev superglad. =) Han hade dom redan innan vi träffades. Två tekannor, jag samlar på tekannor och har dom stående i köksfönstret. En bukett konstgjorda blommor till den lilla mjölkkannan. Två tröjor till L i nästa storlek. Fast hon får använda dom redan nu. Jag har märkt att hon har ett underskott på kortärmade toppar. 3 dinosaurier och en orm till L. En snäckskål till S. Hon har havstema på sitt rum. 145 kronor för allt.
När vi ändå var där lämnade vi in vårat gamla tvställ. Jordgubbarna som jag köpte igår är rensade och frysta. Jag gör troligtvis saft och restsylt innan jag åker men dom får ligga i frysen ändå. På posten kom det ett gratis lipgloss för att jag gillade Idun minerals på Facebook. L och S är på bio på Ice Age 4 i 3D. Biobiljetterna minskar i antal så därför kör jag med mina reklampauser igen. Idag går det som skrivet av åt 2 stycken. Häromdagen var S på Snow white med en kompis. S betalade bion med våra gratis biljetter och kompisen bjöd på snackset. Längre fram i sommar ska maken, M och S gå och se på Men in black III så det går åt lite biljetter just nu. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...