måndag 18 juni 2012

Bhångest hos vissa och bhilska hos vissa

När L var på badkalaset igår märkte vi att hennes baddräkt började bli för liten. Så idag gick L och jag ner i källaren och shoppade 3 nya baddräkter/bikinisar. En är sparad efter S och två är köpta på Ullared. I källaren finns 6 stora lådor med L:s alla kläder som hon behöver i dom två nästa storlekarna. Det fimns även lite small kläder efter S. Varje gång L behöver något "nytt" går jag ner och shoppar i källaren. Det är blandat gammal och nytt. Köpt på Ullared, på loppis, på bytardagar, på HM, på andra ställen och ärvt efter S.L hittade två toppar efter S och satte genast på sig den ena. Hon ville ha bh precis som mig och S. Jag tycker att barn ska vara barn så länge som möjligt så jag gillade inte direkt idèn att hon skulle börja med bh men L verkligen glänste och var sååå stolt. När S kom hem sa L att hon hade bh. Då sa S det där är ingen bh det är en topp och L blev jätteledssen. Så nu säger både jag och S att L har bh precis som vi har.




Träningscykeln står tills vidare i hallen. L cyklar på den flera gånger om dagen. Varje gång sätter hon på sig sin cykelhjälm och leker att hon cyklar någonstans. Bakom cykeln har hon ställt en stol som är pakethållare. Ibland skjutsar hon mig på pakethållaren och ibland ska jag skjutsa henne. =) Maken och S har varit på ett byte. Hon ville ha ett paket Ballerina kladdkaka men jag frågade om det gick lika bra med Singoalla cheesecake. Vi har ju ett överflöd av det. Det gick bra så hon fick 3 paket. Vi fick en tvbänk. Den står i källaren där alla spel finns. Spelen har förut legat på golvet eftersom vi bara hade ett tvställ där. Maken som brukar svära över mina byten är helnöjd. =) Jag har fått tillbaka gnistan med byten och har lagt ut lite saker. L:s gamla baddräkter och några dvdfilmer bland annat. Filmerna är redan tingade. Tvstället har jag också lagt ut som skänkes. S gamla sängöverdrag är också utlagt som skänkes. Hon fick en större säng så vi köpte ett nytt överdrag, det gamla var för litet. S gamla säng ligger i makens säng och makens säng slängde vi. Imorgon ska jag på två byten fast då är det saker som jag vill ha. Fortsättning följer. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...