lördag 28 april 2012

Solig dag gav aktivitet och gnäll

Kusinen fyllde häromdagen och idag var kalaset. M jobbar, S är i huvudstaden och träffar några av sina kursare i USA, L har vattkoppor och jag tar hand om L. L som gillar sin kusin, han är hennes idol + gillar att åka till sin kusin för där finns hästarna. Blev jätteledssen att hon inte fick följa med. Så idag var det inga jippie vattkoppor idag var det varför ska just jag få jä**a vattkoppor. =(Så vi har spelat lusen. L vann. Efter spelet lekte hon med lusarna som hon säger. Hon döpte dom till Lusi och Kryp. =)
Solen har skinit nästan hela dagen så jag och maken har gjort iordning altanen. Med dom gamla dynorna. Dom får duga i alla fall. När jag tvättade dom blev dom helt knöliga. Det känns inte när man sitter på dom men det syns. =( Ibland får jag för mig att jag "bara måste ha" någonting. Just nu har det varit nya dynor och komposterbara tandborstar. Dynorna funkar ju ändå och komposterbara tandbortstar kostar en lika mycket som vårat 5 pack. Ska jag då spendera 5 gånger så mycket på något och få jobba mer för att få ihop till en tandborste. Så nu "måste" jag inte ha varken komposterbara tandbortsar eller nya dynor längre. =)
Jag har vädrat alla våra kläder och burit ner vinterkläderna i källaren och burit upp sommarkläderna. Jag har även rensat bort en hög med kläder efter mig och L som var för små eller i mitt fall som jag aldrig använder. L har massor med shorts så inget nytt behöver köpas. =) En av mina skjortor som jag inte ville ha kvar ville maken ha. =) Sen har jag bakat frallor. Ostfrallor. =) Jag har även planterat om blommor så långt som krukorna räckte. Jag funderade på att dela några av dom stora blommorna och byta bort dom på bytarsidan men mina blommor känns som mina barn eller djur och jag vill ha kvar allihopa. Lite tråkigt när fönsterbrädorna tar slut bara och det står blommor högt och lågt. Maken och M är och fiskar, om det nappar vet jag inte. Det brukar inte göra det. L blev jätteledssen för att hon inte fick följa med och fiska heller så vi har spelat mer lusen och mer lusen och mer lusen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...