torsdag 26 april 2012

Skitdag som slutade helt okey

Idag tar min sjukskrivning slut. Jag är fortfarande dunderförkyld men mår mycket bättre i min astma eller vad det nu var jag hade/har. Jag kan fortfarande inte ligga på rygg men att bli vidare sjukskriven för att jag inte kan ligga på rygg känns sådär. På valborg har jag sökt semester så jag hade sett framemot att vara fortsatt ledig till och med torsdag nästa vecka. Igår mailade jag jobbet om mitt samtal med försäkringskassan. Imorse hade jag fått svar att det var självklart att det var jobbet som hade hand om min sjuklön nu, hade dom sagt något annat så var det fel. =( Dom som "tvingade" iväg mig till läkaren för att få sjukintyg för att det inte var dom som hade hand om mig. Hon hade också skrivit att dom inte hade fått in någon till min semester på måndag så att jag nog skulle ställa in mig på att jobba. =( Vi får inga lönebesked via posten längre utan dom kommer elektroniskt. Jag brukar gå in på självservicen och se hur mycket lön jag ska få men nu när jag är hemma har jag inte tillgång till den. Så för första gången gick jag in på dom elektroniska lönebeskeden för att se hur mycket lönen blir imorgon. 1245 kronor. =( 90% sjuklön hela månaden. =( Så imorgon måste jag leta rätt på min löneassistent som jag inte har en aning om vem det är och prata men henne/honom. Jag ska inte ha 90% sjuklön hela april. För det första var jag bara sjukskriven till och med den 10 april. Sen hade jag semester en vecka. Sen blev jag sjukskriven igen och ska ha karensdag och full sjuklön. =( Hoppas verkligen att det ger några mer slantar och att dom sätter in dom fort som rackarns. 2050 kronor dras från mitt konto. 1200 kronor direkt till Coop för att vi ska kunna handla mat. 700 kronor direkt till ett sparkonto (i värsta fall får jag väl ta pengar från sparkontot så att det räcker till månadens sparande). 100 kronor till facket. 50 kronor till isbjörnarna. Sen vill jag ju gärna ha lite pengar att "leva" för också. Sen vore det en fördel om jag kunde hjälpa till med räkningarna som jag har skrivit idag. 25.482 kronor. =( Då sätter maken in 19.000. M sätter in 3000 (tur att vi har M =)). Vi har fått 2500 kronor för att vi hyr ut husvagnen midsommarveckan. Det gör vi varje år till samma familj. Så räkningarna blir nästan betalda.

L har fått sin mässlingen/röda hund/påsjuka vaccination idag. Hon ville inte gå själv så jag hade skrivit på lappen att jag skulle vara med. Imorse sa S att hon kunde vara med så L ville ha med S istället för mig. Efter sprutan (som gick bra) fick L saft och kex. Det fick alla barnen. S har gått på samma skola som L så skolsyster kände igen henne och tyckte det var kul att hon kom. =)


Ikväll fick jag mail från jobbet att jag fick semester på Valborg. =)
Igår kväll åt vi stekt spätta med potatis och hollandaisås. Till och med L och S sa att det var jättegott och åt massor. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...