lördag 7 april 2012

Glad påsk!

Dagen igår slutade med att M fick sin älskade bärbara dator. =) Jag kommenterade att jag var först och hon skrev förlåt klart att den är din. =) Hon som jag är vän med som jag fick kläderna av skrev också förlåt för att hon försökte gå före. Jag skrev då till henne att jag fick dåligt samvete för jag såg vad gärna hon ville ha den men att M också så gärna ville ha den och velat haft en i flera år. M köpte 2 via tvättmedel, 2 comfort sköljmedel, 2 classic kaffe och 2 whiskas kattmat. Sammanlagt värde 250 kronor i byte för datorn. =) Helt okey eftersom den är värd minst 1500 kronor. =)Jag började dagen med att åka och leverera mera kläder. =) Jag har varit hos henne på ett byte förut. Klädleveransen slutade med att vi blev vänner på Facebook. =) Alla kläder som jag fick i uppdrag att dela ut är nu tingade. Kläderna idag var mina gamla utrensade kläder. Efter klädleveransen åkte jag till Coop och lämnade in ett klädpaket till som ska skickas via Schenker. Hon har betalt har hon skrivit så jag litar på det. Det konstiga är att det fortfarande inte syns i paketsökningen att jag lämnat in paketet fast jag gjort det för flera timmar sedan. =( Det blev lite konstigt när jag skulle betala. Banken ville inte koppla upp sig så jag tryckte på avbröt. Då gick det först inte att fortsätta med betalningen men efter att jag tryckt bakåt ett par gånger gick det. Ett paket till är betalt och ska skickas via posten så fort jag orkar gå till brevlådan. Sen väntar jag på 3 till att dom ska skriva att dom har betalt sen är alla kläder slut. =) Det har varit kul men jobbigt.L blev jätteglad över sin tuggummiautomat. =) Hon sa "wow nu har jag tuggummi så det räcker ett helt år och jag behöver inte ens lägga i en krona". =) M jobbade till 14:15. Svärmor och svärfar hämtade honom på jobbet sen kom dom hit och åt påskbord med oss. Mamma och pappa hade egna gäster så dom kunde tyvärr inte komma. Duken och tygservetten är dagen till ära gula. =)Servettringen är gjord av en toarulle som jag målat gul och limmat en kyckling på. =) Maten var nästan densamma som vid jul och midsommar. Sill och lax hade svärmor med sig. Jansson och omelett brukar mamma göra men idag var jansson gjord av mig och omeletten av S. Ägghalvor, prinskorv, köttbullar, potatis, skinka, smör och hårt bröd. Det hårda brödet är det som jag brukar göra till jul. Svärmor sa att hon hade tänkt varje gång hon var hos oss om hon skulle fråga om hon kunde få dom sista brödkakorna för hon gillade det brödet så mycket. Idag hade jag tagit dom sista kakorna och lagt på påskbordet. Svärmor sa att svärfar önskar sig mitt hårda bröd när han fyller år i maj. =) Va bra då är hans present fixad till en billig peng. =)





Till efterrätt blev det kaffe, hemgjort påskgodis och hemgjord creme brulee. L:s favorit. =) Jag har även satt en ny sats groddar i min groddhink. Jag bakade även långpannebröd. Svärfar har inte fått sitt bröd för i mars än eftersom jag varit sjuk och inte kunnat baka. =( Långpannebröd är inte så jobbigt att göra även om det var maken som fick vispa ihop smeten idag. M jobbade som skrivit var idag. När han jobbar lördagar brukar han få med sig fick och skaldjur som inte blivit sålt med sig hem. Idag var det två nät med musslor. =) Jag älskar musslor. Nu är jag så mätt och så trött så musslorna blir tillagade imorgon. Då kommer en musselleverans mamma. =) Jag har gjort det igen. =( Haft sönder ett litermått. =( Ungefär ett litermått varannan månad har jag sönder. =( Jag vet inte vad jag gör med dom. =( Dags att leta reda på ett i aluminium. Maken tog med sig M och åkte till husvagnen i Stöten efter att svärmor och svärfar åkt hem. Dom kommer hem på måndag. Så det kommer att vara tjejmys här. =) Från oss alla till er alla en riktigt Glad och God Påsk.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...