tisdag 17 april 2012

Garderobsrens, slapp böter och ovanlig post

I helgen anordnar naturskyddsföreningen klädbytardagar.


Det ihop med att jag inte rensat/plockat bland våra saker på ett tag gjorde att jag kollade igenom min garderob idag. Jag slängde två av mina älsklingströjor som jag lagat hur många gånger som helst men nu har det inte gått att laga på ett tag men jag har sparat dom ändå. Jag slängde även ett vitt linne med en stor fläck som inte går bort mitt på. Sen blev det en stor hög med andra kläder. S ska få gå igenom dom om det är något som hon vill ha annars ger jag bort dom till Myrorna eller säljer dom. Det har varit världens tjafs på hjälpsidan idag (igen). Det var ju en tjej som ville ha alla kläder som var utlagda i storlek large, hon hade dessutom redan fått en massa kläder av mig och av andra så dom andra tyckte att hon skulle dela med sig om fler ville ha. Det gjorde att hon skrev ett ilsket inlägg om att gruppen bara var för inbördes beundran och allt möjligt annat elakt. Då svarade flera att hon kanske skulle dela med sig om fler ville ha. En var på hennes sida och kallade oss som sagt till henne för jävla fåntrattar och admin för jävla kärring. Så nu är det sluthjälpt där. Jag har i alla fall skickat iväg en sista hjälpgrej idag (i alla fall på den sidan jag är ju med på 3 till).

Det var en som ville ha flytväxter till sitt akvarium. Vi har massor med flytväxter, dom förökar sig som ogräs. Jag har plastat in dom i 3 påsar så dom inte ska göra på sig under resan. Det måste nämligen vara vatten i påsen med.Hon skulle ha dom till sina kampfiskar som tydligen åt dom. Vi hade en kampfisk en gång som L döpte til Jacob. Dom andra fiskarna gillade att äta på hans långa svans så han dog tyvärr. Dom är väldigt fina att titta på. Ett byte har jag hunnit med också. Hon kom hem till mig och fick ett pussel. Jag fick kakor. =) Jag har fått kakor som byte av henne förut och dom är jättesmarriga. =) En sväng till bybibioteket har jag också varit. Jag gick in via webben och skulle titta när mina lånade böcker gick ut, dom gick ut för en vecka sedan. =( In med L i bilen och fort fort dit. Varför jag fick så bråttom vet jag inte. Några minuter sena mer eller mindre spelade väl ingen roll. Väl där ursäktade jag mig för bibliotikarien att jag var försenad med böckerna. L lånade några andra böcker och när vi skulle gå frågade jag vad jag skulle betala i böter. Men han hade skrivit bort böterna. =) Det braiga med att rensa garderoben är att jag upptäckte vad mycket kläder jag har egentligen. jag sätter alltid på mig samma kläder men jag har ju massor massor att välja mellan. Jag har bytt till mig och hamstrat massor på kyrkans loppis sista vecka då alla plagg kostar 10 kronor styck. Så jag behöver inte gå på naturskyddsföreningens bytardag men om någon annan vill gå så finns det information om vart dom anordnas här.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...