torsdag 5 april 2012

79 kronor ner i avloppet eller jag räddade i alla fall S byxor

Idag har jag inte lekt påskhare utan klädesängel. =) Jag har levererat 1 kasse med kläder till en som behövde kläder. Kläderna var dom som jag ska hjälpa till att ge bort till behövande. Jag har även lagt kläder i påsar och väntar nu på pengar för 2 frakter och adress och frakt för ett paket. Jag har även rensat lite mer i min egen garderob så ett paket till är på gång och ska packas. =) Sen är jag lite sur också. =( Jag fick ett email från Maria bingo att om jag satte in 150 kronor innan den 27 mars så skulle jag få ett påskägg hemskickat veckan innan påsk värt 200 kronor. Jag satte in 150 kronor och köpte skraplotter för pengarna, vann köpte fler lotter. Men inget ägg. =( Jag är nu sur för att jag satte in pengarna jag hade kunnat köpt ett ägg till mig själv istället. =( Apropå påskägg är nu alla familjen P:s påskägg fixade. Makens fixade jag, S och L igår. Jag kunde inte vänta så han fick det redan idag.
Han fick öl till sin ölmaskin. =) M fyller år om lite mer än 1 vecka och då skulle vi ha fyllt på maskinen så jag tänkte göra två flugor på smällen genom att ge maken ölen som påskägg. Maken blev överlycklig och satte på maskinen på en gång. =) Bara han inte dricker upp all öl innan M fyller. =0 När vi ändå var och lämnade kläder så åkte vi på ett byte utan byte i samma bostadsområde. Hon gav bort två fotbollsböcker. =) Jag tänkte M skulle få dom när han fyller. Nu är hans alla presenter fixade. Alla barn får 5 presenter var när dom fyller det har alltid varit så och enligt barnen ska det alltid vara så. Så L får ge dom till M som sin personliga present. Hon brukar bli ledssen när hon inte har en egen sak att ge. Det blev äppelkvistar kvar efter att jag gjort iordning påskriset. Jag har inte lust att lägga mina futtiga slantar på penseer eller andra vårblommor som vissnar efter några veckor så jag satte äppelkvistar i en burk istället. =) Burken är dom som jag sparar och gör om till blomkrukor. =) För ett bra tag sedan böt jag till mig en massa spetstyg på bytarsidan. Jag sydde gardiner till L:s rum av dom men fick en massa tyg över. Så pass mycket att det skulle räcka till gardiner till 2 rum till. Jag ville ha vit spets i köket så jag blekte hälften av tyget. Sen ville jag ha blå spets i sovrummet så jag köpte tygfärg igår och färgade den andra halvan. Alla tre färgerna är på bilden. Längst till vänster - blekt. I mitten naturellt. Längst till höger - blåfärgat. Det syns absolut ingenting. =( 79 kronor rakt ner i avloppet.S ville fäga sina byxor blå så dom fick gå med gardinerna. Dom blev minsann blåa. Rosa är också fint men jag vet inte om jag vill ha samma rosa gardiner i 3 rum.

1 kommentar:

PJAK sa...

Hmmm jag har läst att du fick den bära bara datorn men jag har en sådan där mini laptop. EEE någonting med 9" skärm. Den ligger mest och samla damm. Jag fick den av maken i present men den är Linux baserad och jag ahr aldrig lärt mig att chatta på den.
Den kanske hade varit något för L? Ska kolla med maken bara så han inte har andra planer för den. (Gör jag mig av med denfinns inget hinder kvar för Tab10.1 som jag hellre vill ha.....)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...