söndag 29 april 2012

17 gubbar och hänga

L säger så roliga saker ibland. Igår retade hon M och sa att han skulle på dejt idag. Vilket han förnekade. Då sa L "för 17 gubbar du måste träffa en tjej snart och skaffa barn". =) Idag har hon gått runt med ett par strumpbyxor på huvudet och lekt danskanin. =) Danskaninen kunde uppfylla alla önskningar. Det var ju bra. =) När S hade kommit hem undrade L om hon och S skulle hänga imorgon. Det sa S att dom kunde. Då frågade jag maken på skoj om vi skulle hänga imorgon. Då skakade L på huvudet och sa "vuxna". När vi hämtade S vid tåget åkte vi på ett byte/skänkes.
Jag har velat haft ett alfapet länge efter allt prat om wordfeud eller vad det heter som tydligen är alfapet på datorn eller mobilen eller något. Det var en som skänkte ett alfapet och ett geni. Sen fick vi med ett helt nytt kina schack på köpet. =) L och jag har spelat kina schack hela kvällen. =)
Hon svarade på min efterlysning efter ridkängor/kängor åt L. Dom andra på ridskolan har inte ridstövlar dom har kängor. Dessutom slutar ridstövlarna på knäna på L så hon knappt kan böja benen. Ett par knappt använda Timberlandkängor mot
ett paket tvättmedel, men jag gav henne två. =) M grillade mat medans maken och jag var på byte och hämtning. =) Årets första grillning.
På dagen kom en hit och hämtade L:s urvuxna kläder. Dom på bilden + en hög till.
Vi fick ett paket pasta. Pastahjul, barnen P jublade eftersom det var "dyr" pasta. =)När jag plockade mat till Skutt och Mimmi plockade jag årets första bukett med vitsippor.
Sen har jag fått min sista försenade födelsedagspresent. En kubik med björkved av mamma och pappa. =) En perfekt present som maken och jag också önskade oss och fick i julklapp. I jul ska vi nog önska oss det igen. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...