torsdag 22 mars 2012

Tidningar

Efter att jag bestämde mig att börja med in:ut så började jag fundera. Vad ska räknas som in:ut? Tidningar och andras saker är det jag funderar runt just nu. Dagstidningarna dom slänger vi ju i återvinnigen på en gång så dom räknar jag inte som tidningar.
Jag prenumerar idag på tre tidningar. Camino som jag gillar mycket och fick av mamma i julklapp. Puss. Jag har alla nummer sparade i en tidningskorg i ena förrådet. Kloka hem som jag också gillar och har alla nummer sparade i en tidningskorg i förrådet. Livet på landet, gillar jag inte lika mycket som dom andra. Så den är uppsagd. Jag har dock önskat mig den i present av mamma men jag kommer inte att gråta om jag inte får den. =) Det enda numret jag har sparat är det numret där min rivjärnslampa är med bland insändarna. =) S prenumererar på Solo och M på Goal. Dom fick dom prenumerationerna av mig på alla hjärtans dag. L har Min häst som hon fick av S när hon fyllde år. Maken har Pc för alla för han nappade på något erbjudande få det och det och så många nummer för x antal kronor. Om jag får ett nummer som jag vill behålla då ska en annan sak ut. L:s Min häst vet jag inte. Hon vill säkert spara alla nummer för att läsa mer när hon blir äldre. Just nu läser hon ibland men tittar mest på bilderna och gillar om det är en grej med tidningen. Köper vi någon enstaka gång en tidning på affären till henne går hon efter grejen som är med och inte efter tidningen. Idag gjorde jag en tidningskorg av ett gammalt flingpaket, spraylim och gamla Min häst tidningar. Det är min favorit Mulle på. =) Den enda serien jag läser i Min häst är Mulle. Dom andras tidningar kommer jag inte att räkna. Grejer vet jag inte om jag ska räkna dom andras eller inte? Mina och L:s kommer jag att räkna men makens, S och M:s vet jag inte. Sen hur jag ska hålla redan på alla in:ut grejer vet jag inte heller. Idag blev det ju en tidningskorg in. Sen blev det 7 Min häst tidningar ut. Jag hittade dubletter, sen använde jag Mulle serien i några och efter det slängde jag hela tidningen i återvinningen. Om jag skriver ner det på ett papper går det åt mycket papper. Om jag skriver det i datorn måste jag komma ihåg det medans jag sitter vi datorn. L ville också ge mig presenter igår när jag fyllde så hon gjorde en fläktgubbe och en kextårta. =) På posten kom det 3 gratis Modifast påsar. Dom ska jag äta till mellis eller lunch eller något. Nu när jag är sjuk och knappt kan röra mig men fortfarande äter som vanligt så går jag ju inte direkt ner i vikt. Jag som redan har en rätt kraftig övervikt. =(

1 kommentar:

Jane sa...

Jag har också en kraftig övervikt, men kan inte göra något åt det. Det är mycket p g a alla mediciner som jag måste äta!

KRAM!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...