lördag 31 mars 2012

Sov Gott

När M och S var små var jag privat dagmamma en sommar för att dryga ut pengarna lite. Det satt en annons i våran lokala lilla butik om en som efterlyste en dagmamma den sommaren för hennes barn var för små för att vara på dagis. Jag svarade, fick jobbet och vi blev bästa vänner. Hennes barn var ett år yngre än S och lika gammal som S. Det var kämpigt som attan att ha hand om en 1 åring, två 2åringar och en 3 åring. Men det gick och jag skulle kunna göra om det igen. Dom bodde i ett yttepytte hus vid sjön som ligger en bit utanför byn. Sen flyttade dom till ett jättestort hus på landet utanför en annan stad. Vi träffades då inte så mycket som innan. Dels för att avståndet blev större och dels för att hon och hennes sambo var arbetsnarkomaner som jobbade nästan jämt. På somrarna brukade vi träffas hemma hos mig och sitta på kökstrappen och måla varandras tånaglar. =) Efter ett tag flyttade dom isär och hennes sambo flyttade tillbaka till det yttepytte lilla huset vid sjön. Själv flyttade hon in i den andra staden tillsammans med sina flickor. Hon startade ett eget företag inom bemaningsbranchen och jobbade ännu mera. Jag jobbade då extra för henne en sommar och sen på helger när jag kunde. Efter ett tag blev bemaningsbranchen hårdare och hon la ner sitt företag. Utbildade sig till distriktssköterska, hon var sjuksköterska och barnmorska från början. Hon började jobba inom hemvården i sin stad. Jag som var där och jobbade extra ibland träffade henne vid rapporter. Vi var vänner via Facebook. Men har inte träffats på flera år nu. Idag fick jag se i den lokala tidningen att hon hade dött. =( Jag kommer att sakna dig. ♥ Jag kommer aldrig att glömma hur glad du blev när vi målade tånaglarna hemma på trappen. Du hade inga nagellack hemma och hade inte tid att unna dig den lyxen. Sov Gott älskade M. ♥

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...