torsdag 29 mars 2012

Dinosaurier istället för vårblommor

Hostan is back. =( Jag hostar lika mycket som innan inhalationerna. Jag kan fortfarande inte andas ut eller röra mig utan att börja flåsa och jag är fortfarande tung i bröstet. Sen är tröttheten back också. =( Jag har sovit middag två gånger idag. Bara för det är det massor med saker som jag vill göra nu och som går av stapeln nu. =( Stadsparken inne i stora staden visar en utställning av vårblommor som jag så gärna vill gå på. Sista dagen för utställningen är på lördag så chansen att jag får se den är lika med noll. =( Den enda bytardagen som jag har varit på och det var det roligaste jag varit med om nästan är på lördag. Chansen att jag kan gå på den är också lika med noll. =( Snart är det påsk och jag som inte vill ha godis i påskäggen skulle behöva ge mig ut och handla påskäggsinnehåll. Sen ska vi inte prata om fönster som behöver tvättas ett hus som behöver städas altanmöbler och studsmatta som skulle behöva tas fram och tusen andra saker som väntar på att bli gjorda. Maken jobbar heltid och har massor att göra på jobbet, han är helt slut när han kommer hem och är redan stressad och har tryck över bröstet. Det i kombination med hans höga blodtryck gör att jag inte vill pracka på honom fler saker.
Istället för vårblommor idag blev det en film om dinosaurier i sängen med L. Mysigt men dinosaurier är inte lika fina som vårblommor. Speciellt inte när dom äter upp varandra. M älskade dinosaurier när han var liten så filmen är en videofilm med alla avsnitt från serien Dinosauriernas tid som gick när M och S var små. Filmen finns att köpa på dvd. Maken var till den vanliga månadshandlingen på Ica igår. 660 kronor så målet med under 3000 kronor för maten i mars gick iland. Om man inte räknar med min extrahandling som jag fick göra häromdagen. Men då har både jag och L fyllt år så vi har haft 3 kalas också. På Ica löste maken in Quinoa gryn och panna cotta helt gratis kuponger som jag fixat. =) När jag hade skjutsat L till skolan imorse såg jag en liten maskros som tittade fram bredvid källartrappen. Mimmi marsvinoch Skutt kanin älskar maskrosor så det blev ett litet kalasmellanmål. =)

1 kommentar:

Jane sa...

Nej, stackars dig! Det som är så jobbigt att hosta så länge! Skräm iväg den!

KRYA PÅ DIG!!

KRAM!!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...