tisdag 28 februari 2012

Å nej. =(

S skulle ha med sig en kladdkaka till skolans fika imorgon. Vissa väljer att betala och vissa gör som S och tar med sig brödet. Jag fick som uppgift att baka kladdkakan medans S var i skolan. När den var klar skulle jag lägga upp den på en tallrik. Jag gör den i en hel hjärtform och häller sen ur den som när man gör sockerkaka.
Men kakan gled av tallriken och ner på spisen och blev kladdkakemos. =( Fy sjutton, jag kände bara för att gråta. =( Jag fiskade upp delarna och la dom på tallriken och lät familjen P äta av den. God var den i alla fall för den tog helt slut. =) Sen var det bara att kavla upp ärmarna och göra en ny kladdkaka. Den här gången gled den inte av tallriken. =) Efter att jag bakat klart blev jag jätteillamående och det kändes som om jag skulle kräkas. Jag som hade en bok som skulle hämtas på byblioteket senast igår. Men då var det stängt. Tur att man har mamsen som nästan granne. =) Hon gick och hämtade min bok. ♥
Efter några Novalucol mådde jag något bättre. Bara lite illamående men inte spyfärdig så när L var på scouterna åkte jag och M och handlade den vanliga månadshandlingen på Ica. 3537 kronor har maten gått på i det P:ska hemmet i februari. =( Inte så bra eftersom jag vill ligga under 3000 kronor. Men (måste försvara mig) maken fyllde år så det är tårta och maten som vi bjöd föräldrarna på med i det, pappas tårta som han fick i födelsedagspresent är med i det och L:s godis till godispåsarna till hennes kalas är också med i det. På Ica fick jag en prinsess-stubbe och en tårtspade helt gratis för att jag snart fyller år. Varför har inte Coop sånt också?? Tjafset på vi som behöver hjälp sidan fortsätter. En tjej ville ha 2500 kronor till sina telefonräkningar. Folk började då ifrågasätta varför hon hade så hög telefonräkning. Det var tre räkningar varav två mobiler. Hennes barns mobiler och hon kunde inte hjälpa att barnen ringde så mycket. =( Jag får så otroligt mycket hjälp därifrån och ger hjälp också när jag kan. Idag var det en som hade skickat massor med saker till folk som skulle betala porto i efterhand men inte gjort det. Hon hade nu inga pengar till sin dotterns mediciner. Jag gav henne 50 kronor. Jag får väl ha med matlåda varje dag på jobbet så har jag sparat in den 50 lappen och många till. =) Jag erbjuder mig alltid att betala frakten och sätter då in pengarna på en gång. Tjafs är det värsta som finns, jag funderar på att gå ur sidan men vill vara kvar och få hjälp och erbjuda hjälp. Vissa livshistorier är så sorgliga att jag gläds mer åt det jag har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fundering: hur vet du att den som du skickar pengar till inte blåljuger och egentligen inte alls behöver hjälp? Margit

PJAK sa...

Hmm barnen ringer så mycket på mobilen. Man kan sätta en kostnadspärr. Och därefter kan de bara sms-a, Tror den mamman hade behövt den kunskapen också förutom pengarna.
Otur med kladdisen men tur för familjen ;)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...