söndag 5 februari 2012

Nattliga äventyr, vinnare och ny soffa

M skulle ut och festa igår. Han ringde till maken och sa att han skulle sova över så maken och jag gick och la oss och sov. Klockan 3.20 på natten ringde telefonen. Det var M som inte mådde så bra och ville bli hämtad. Maken hade druckit vin, jag som inte gillar vin och nästan har blivit nykterist hade inte druckit vin eller något annat, bara cola. Så jag fick åka. Det var 20 minus så bilen ville knappt starta. Maken som var trött eller rund under fötterna kunde knappt förklara vart jag skulle. Så jag fick ta med kartan i telefonkatalogen och köra efter den. Dagen idag har därför gått i trötthetens tecken. Jag har knappt gjort något alls. Mer än "shoppat", bytt och bärt soffor. Igår kväll vid 22.00 tiden på Facebooks bytarsida var det en tjej som ville byta sin soffa mot två trisslotter. Kravet var att den skulle hämtas innan klockan 12.00 idag. Dom skulle få sin nya begagnade soffa 12.30. Jag som hade tänkt sova hela natten och inte vara trött idag svarade. Vi har pratat länge om att byta ut våran tresitssoffa och två fåtöljer mot en hörnsoffa gärna i skinn. Maken var inte direkt överförtjust och sa en del inte så snälla ord. Men nu när soffan står på plats så är han lika nöjd som jag. =) Den är skön att sitta i. Den är lite sliten och har en del klösmärken. Men bara i det yttre skinnet så med lite läderfärg kommer den att bli som ny igen. =)
Utlottiningen av boken skräp. Sista dagen för att tävla var idag. Den enda som ville vinna boken var Sara så den är din. Kommentera din adress så skickar jag den. Jag publicerar såklart inte din kommentar. =)

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...