måndag 13 februari 2012

Kan salta igen

L skulle till tandläkaren inne i stora staden idag och kolla sin tandställning. Tandläkaren tyckte det hade blivit så bra att det var dags för nästa steg. Som egentligen inte var inplanterat från början. L:s tänder fick glugg igen så kedjan som hon hade först fick sättas dit idag igen. Om en månad när vi ska dit nästa gång kommer L troligtvis att bli av med hela tandställningen. Det har gått så otroligt fort och tandläkarna är helnöjda. =) Dom var oroliga innan för att L inte skulle klara av det och tjatade en del på oss om vad vikigt det var att vi gjorde som vi blev tillsagda och till exempel använde natt-tandställningen varje natt. Vilket vi gjort.
Efter tandläkaren fick Myrorna ett besök. Jag var ute efter ett saltkar. En gång i somras när vi åt rädisor försvann helt plötsligt saltkaret. Vi har letat överallt. =( Det troliga är väl att det hamnade i kompostpåsen tillsammans med rädisresterna. =( Vi har sen i somras varit utan saltkar på bordet. När vi äter kokt ägg eller vill salta mer har vi hämtat saltpaketet. Men det är inte så lätt att dosera salt på ett ägg direkt ur paketet. Vi har svurit över det varje gång men sen har vi inte tänkt mer på det. Men så idag tänkte jag att jag ska gå in på Myrorna och titta om dom har ett saltkar. Det hade dom för 10 kronor. =) Jag köpte även en konserveringsburk för 15 kronor. Jag kan inte få för många konserveringsburkar. Förra året fick jag hälla äppelmoset i flaskor för jag fick slut på burkar. På posten kom det två biobiljetter för jag haft reklampauser på bloggen. Det kom även en allevo chokladkaka för att jag gillade dom på facebook. Den var jättegod. =) Jag har en surdeg i kylskåpet. Den ska bakas med eller matas med jämna mellanrum. Det var ett tag sen sist så det hade delat sig. Men jag vispade ihop den igen. Nu står frallor bakade på surdeg och kalljäser till imorgon. Då kommer recept och hur dom smakade. =) Jag blir helt förvånad över vilka snälla människor det finns. Jag gick ju med i en ny facebook sida häromdagen. Vi som behöver hjälp att klara av vardagen. Där får man skriva om man behöver något eller om man har något man vill bli av med. Allt ska vara gratis. Jag såg igår att L hade stora hål på sitt ena par med raggsockor. Idag var det en som skrev att hon gärna stickade till folk som behövde. Så jag undrade om hon kunde göra raggsockor till L. Hon hade aldrig stickat raggsockor förut men hon skulle försöka och höra av sig ikväll igen. =) Jag märkte också igår att alla mina bhar är sönder. =( Så jag satte ute en efterlysning att jag ville ha bhar och hur många som helst har svarat att jag kan få av dom. =) När vissa skriver att dom har kläder skriver andra att jag vill ha kan du lägga in bilder. Jag tycker det är fel och det tyckte admin också. Admin tycker som jag är man i behov av kläderna så spelar det ingen roll hur som ser ut. Alla kläder som jag har bytt till mig till L och S har jag tagit osedda. Det jag inte vill behålla har jag gett vidare. Så nu får man inte lägga ut bilder längre. Alla efterlysningar på folk som behövde hjälp försvann bland alla bilder.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...