lördag 18 februari 2012

God gärning

Igår när S, jag och L handlade på Willys var det så mycket vi skulle handla så maten som ska handlas till Stöten nästa vecka fick inhandlas idag. Jag passade även på att hämta ut lite gratissaker. Bröd som jag fått genom smartson, en påse kryddmix genom santa maria och en godispåse från Malaco. När vi ändå var ute och åkte åkte vi till Mega. Mina sovt-shirtar har mer hål än t-shirt. Jag har stirrat mig blå på att jag måste köpa nya sovt-shirtar. Men så kom jag på igår att det går ju lika bra med stora vanliga t-shirtar. Så det köpte jag på Mega, 3 för 129 kronor. =) Med tanke på att en sovtröja minst kostar 129 kronor så sparade jag in en rejäl slant. =)Ett till stopp när vi ändå var ute var en tjej som igår skrev på Facebook vi som behöver hjälp sida att hennes barn var sjuka och hon hade inte råd med Alvedom suppar till dom. Jag hade en ask med några suppar efter L kvar i kylskåpet och passade på att köpa en ask till när vi var på apoteket. Som också var ett stopp. S har fått magkatarrskänningar igen och äter Omeprazol igen. Asken var nästan slut och det behövdes nya innan Stöten på måndag. Hm är uppsagd. Har S och jag inte handlat för mer än 1423 kronor ihop på ett helt år så kommer vi inte upp i 2000 kronor i år heller. Rabattkuponger eller ej. Det finns så mycket begagnade kläder som väntar på nya ägare. Giftfria och mjuka efter alla tvättar. Ett nytt plagg vet man inte alls hur det ser ut efter några tvättar. Om det tappar färgen eller formen. Det behöver man inte bry sig om när man köper begagnat för där ser man hur det ser ut efter tvätt. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...