tisdag 17 januari 2012

I väntans tider

Lugn mamma jag är inte med barn. Även om jag skulle vilja ha ett barn till. Jag har velat bli 4 barns mamma sen jag var liten. Fast både maken och jag är ju inga ungdomar längre så nästa barn här blir nog barnbarn. Även om jag hoppas det dröjer ett tag för farmor eller mormor känner jag mig för ung för att bli kallad. Jag väntar på en massa byten. 5 stycken närmare bestämt. Det ena bytet innefattar en matta, 3 par gardiner och en hylla som står i hallen. I vägen. =( Hon skulle komma för 2 veckor sedan men bara skjuter och skjuter på det. Ett byte är ju inget byte utan att vi ska skänka kläder till Hope i Riga. Dom kommer under dagen imorgon. Bra för dom att dom ville ha kläder just när jag fick för mig att rensa och till och med fick maken att rensa sin garderob. =) S har rensat sin också. L:s har jag rensat. Den enda som inte har gjort det är M men han är mer rensfientlig än vad maken är. Två fulla banankartonger fick vi ihop. Bland annat rök min gamla röda vinterkappa. Den var storlek 34 så även om jag går ner i vikt så kommer jag aldrig komma i den igen. Ett byte är L:s gamla Barbieklocka. M:s gamla säng ville ingen ha men en ville ha madrassen. Hon skulle komma ikväll efter scouterna eller imorgon. Hennes dotter är i samma scoutgrupp som L. Ett annat byte är en liten studsmatta som mamma och pappa lämnade kvar i huset. Hon skulle komma idag eller på fredag. Hon kom inte idag. =( Eftersom jag är i renstagen så vill jag bli av med prylarna så snart som möjligt. Den gamla glassmaskinen slängde vi. Gör vi glass så gör vi det direkt i frysen och behöver inget kylelement för 390 kronor. Jag la ut annons på våran gamla popcornmaskin och en fonduegryta idag. 50 kronor/styck. Fonduegrytan ville flera ha. Men det blev samma köpare till båda. Maken ska kanske träffa henne imorgon. Om hon kan klockan 9 på morgonen för han vill inte bära runt på sakerna. Jag som fick en rejäl ögonöppnare i och med den nya budgeten går och lämnar och hämtar L på skolan varje dag. Jag gör allt jag kan för att spara bensinpengar och andra pengar så jag tänker inte åka in till stora staden bara för att sälja saker.
Sandra undrade hur vi gör med budgeten. Vi har också ett excelark som vi för in alla fasta utgifter för hela året på. Månad för månad. Sen lägger vi ihop månadsvis och för hela året. Vi delar sen summan på 12 för att se hur mycket som ska in varje månad. Detta för att betala lite till dom höga räkningarna varje månad. Tyvärr är det ju dom rörliga räkningarna som ställer till det. Så nu har jag börjat lägga in dom också för att se hur mycket vi har kvar att röra oss med.
Sen är jag i väntans tider på saker som maken ska göra. Mitt lampskärmsskelett är klart nu är det bara makens jobb kvar - det elektriska. Jag väntar även på att duschvärmeväxlaren ska kopplas in. Och att listerna som ligger i källaren ska sättas upp på väggen. Sen har jag en grej som ska göras till sovrummet som innefattar mig, maken och S som jag väntar på att S och maken ska hinna göra med mig. Jag väntar dessutom på att alla i Familjen P ska hitta en tid som alla kan som vi ska göra en sak som senare ska bli morsdag presenter. Mycket väntan är det.

1 kommentar:

Lotta sa...

Oj vad du har mycket att vänta på, hoppas dom kommer snart och hämtar...

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...