fredag 2 december 2011

Räddat en kudde och ett täcke från tippen

L:s kudde hade gått sönder. Det var inte första gången. Jag hade lagat den med två örngott som jag sydde ihop till ett kuddfodral. Men eftersom örngotten var slitna och lagda i trashögen så höll inte kudden. Jag hittade ett örngott i trashögen. Jag fick det av mamma ihop med två till, jag sydde tre linnen av dom. Ett till mig, ett till L och ett till S. Mitt och L:s hade axelband men dom blev inget bra. Så dom hamnade i trashögen. Det ena linnet/örngottet blev idag L:s nya kuddfodral. En kudde räddad från tippen och en slant räddad från plånboken. =)
Makens täcke hade också gått sönder. Det är inte heller första gången. Jag vet inte vad han gör med sina täcken. Jag är inne på mitt andra täcke sen vi flyttade ihop. Maken är inne på sitt fjärde eller femte. Jag lagade hans förra täcke med samma princip som med L:s kudde fast jag använde påslakan istället. När påslakanet gick sönder så slängde vi hela täcket och han fick det han hade nu. Som alltså gått sönder. =(Den här gången hade jag inga påslakan i trashögen så jag använde bara en lapp från ett gammalt lakan. Ett täcke räddat från tippen och en slant räddad från plånboken. Jag skulle ha jobbat ikväll och hela helgen. Men jag är fortfarande sjuk. =( Vissa stunder känner jag mig bättre. Men så kommer huvudvärken och febern tillbaka igen. =( Trött är jag ju hela tiden men det beror säkert på vädret. Något annat som är trött och troligtvis bortom räddning är vårat akvarium. Det finns mer alger än fiskar. Fiskarna bara dör. Jag har haft en fiskbegravning om dagen hela denna vecka. Vad vi än gör så hjälper det inte. Någon som vet vad det kan vara? Maken tycker vi ska skrota hela akvariet. Men jag tycker att det är en sån pass fin möbel att jag gärna vill ha det kvar. Just nu är det ingen fin möbel men det brukar vara det. Till kvällsmat igår blev det pannkakor och crepes till pannkakshatarna. Vi fick en massa krabbsås över sedan onsdagens spaghetti med krabbsås. Så krabbsåsen blev fyllning i crepsen. =)

2 kommentarer:

Cookies by Eva sa...

Sv: Jag tror att jag har hittat något i den stilen. Kika in på länken så får du säga om det är sådana du menar eller inte. =)

http://cakescookiesandcraftsshop.co.uk/acatalog/Gold-Icing-Stars-Cake-Decoration.html

zwampe sa...

Har aldrig haft en kudde eller täcke som gått sönder...men bra att du kunde fixa dom=)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...