onsdag 7 december 2011

Julsånger och snöfall

Jippie. Imorse när jag gick upp var marken vit av snö. Inte jippie att L var genom förkyld och missade konserten dom skulle på. Men kanske lite jippie att jag då fick vara hemma idag med genom att vårda barn. På förmiddagen snöade det ännu mera. =) Äntligen.L ville vara tomte på skolans julfirande/Luciatåg. Hm jag som har massor med Lucialinnen i olika storlekar men ingen tomtedräkt. Den var för liten redan förra året men L fick ha den ändå. Som tur var hittade jag en billig jättesöt tomtedräkt på cdon. 69 kronor + frakt. Jag tog den i L:s nästa storlek 146/152 om hon vill vara tomte nästa år med så passar den då också. =) Klänningen är så söt att hon får ha den på julafton också. L älskar sin klänning och har haft på den nästan hela tiden sen jag köpte den. Hon knackar på garderobsdörrarna, öppnar dörren sjunger Nu är det jul här i vårt hus julen är kommen..... Stänger dörren, knackar på nästa, sjunger och så vidare. =)
Skalman och Bosse tror på ordspråket finns det hjärterum så finns det stjärterum. Dom ligger på varandra på solstenen. =) Eller så kanske Skalman inte är en Skalman utan en Skalkvinna. Eller om det kanske är Bosse som är en Bossa. =) Jag "hittade" nästan 250 kronor på min andra blogg som jag inte visste jag hade. Sidan som bloggen var på är nedlagd. =( Hur som. Eftersom det var pengar som jag inte hade räknat med köpte jag lite onödigt för dom. Jag såg på Nigella häromdagen och hon gjorde en kaka med en massa guldströssel på. Det ville jag också ha fick jag för mig. Så det har jag nu köpt. Tillsammans med snöflingor i 3 färger, pepparkaksgubbar och guldstjärnor. Allt strössel. Kan knappt vänta tills jag får börja baka. =)L och jag har satt upp hjärtlampan som jag fick gratis via Facebook. Den sitter på L:s rum. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...