söndag 27 november 2011

Inställt Ullared men handlat ändå

Igår skulle delar av familjen P åka till Ullared för shopping av hygien och förbrukningsvaror för det närmaste halvåret. Vi skulle även köpa dom enda nya kläderna som vi köper, alla andra kläder brukar vi oftast köpa begagnat. Julklappar och lite annat stod också på inköpslistan. Stugan var bokad sedan länge. Jag har haft slemhosta sen L var sjuk förra veckan och det har bara blivit värre och värre. I lördags morse var det värre än vanligt och jag hade dessutom feber. =( Så det blev maken, S och L som åkte till Ullared. =( Om man räknar av priset för stugan (600 kronor) och bensinen ( 700 kronor) så blir kanske det vi sparar i pengar inte så mycket men tiden vi sparar blir desto större. Sen är kläder väldigt billigt, nästan lika billigt som begagnade. L:s fötter äter strumpor det stod på inköpslistan, dom kostade 9 kronor styck. Stugan hade varit liten och mysig. Finare än den större stugan vi hade sist. Mat hade jag köpt och planerat så ingen mat köptes förutom lite gotter som dom köpte med hem. + lite gotter till stugan på kvällen.


Dom kom hem nu ikväll med massor av kassar. Julklapparna som köptes skriver jag inte om här eftersom vissa som ska ha klapparna läser. ;) Kläderna var förutom L:s strumpor en finklänning att växa i till L, en tröja att ha nu till L. Varsin Onepiece till mig och S. Dom hade ingen till L så hon är väldigt avundsjuk. En topp och två leggings till mig hade dom också köpt. Puss. Dom andra kläderna på bilden är S. S i sin onepiece. Inte en nödvändigt köp kanske. På Ullared kostar dom 179 kronor och i stora staden kostar dom runt 500 kronor. Förbrukningsvarorna var tvättmedel, sköljmedel, soppåsar och lite annat. Hygienen. Förutom en massa shampo och herrdusch som en flaska hade läckt på så dom står och torkar i diskstället.Lite övrigt var tre fiskedrag och ett spö till maken. Han tror att det ska nappa bättre med nya drag. =) Lakan och sängöverdrag till M och S. Nya skidglasögon till maken, L och S. I sportaffären kostar dom runt 300 kronor styck. På Ullared kostade dom 49 kronor för makens och L:s och 89 kronor för S. Dom köpte även tre radiostyrda bilar. L ska på killkalas. Två av killarna i hennes klass ska ha gemensamt kalas. Den tredje bilen ville L ha. Dom kostade 69 kronor styck. På Onoff finns samma bil för 143 kronor styck.



Listan som jag skrev innan Ullared är ifylld med precis hur mycket vi har av allting. Så nästa resa vet jag precis hur mycket som ska köpas av varje grej. Jag hade plockat fram min crockpot igen och hade kyckling nästan klar när dom kom hem. L:s paketkalender är inslagen och upphängd.

Från oss alla till er alla en riktig glad första advent.

1 kommentar:

zwampe sa...

Ullared är billigt och väldigt kul att besöka...Krya på dig!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...