fredag 11 november 2011

111111

Inte varje dag man kan skriva 111111. Om man inte föds idag vill säga. Det mesta av dagen idag också har gått åt till att rensa bland inläggen och recepten på min andra blogg. Nu börjar jag se slutet i alla fall med bara 100 inlägg kvar. Bilderna till recepten har jag lagt in i en mapp och recepten har jag kopierat till ett word dokument. Alla recept har inte bild och vissa bilder har inget recept. Vissa recept har flera bilder som till exempel min surdegs steg för steg beskrivning, den hade 7 bilder. För tillfället är det 283 bilder så det är över 300 recept sammanlagt. Oj va många! Vissa hade jag glömt att jag hade eftersom jag bara hade dom i bloggen och ingen annanstans. Som till exempel den här tacogratängen med potatis som S och jag åt till lunch idag. Det blev även två matlådor. Med två killar som jobbar och oftast har med sig matlåda till jobbet så är det bra med fler matlådor. Fast nu är det nog tillräckligt många eftersom skåpet gapar tomt på matlådor för alla ligger i frysen med mat i sig. =)
På söndag är det fars dag men vi har inte tid att fira far då. M ska spela innebandycup hela dagen. L ska på kalas och sen ska vi till kyrkan för L ska få sina scoutmärken som hon har tagit hittills. Så vi firar far imorgon. Maken har jag köpt ett singstar 80 tal till på Tradera. S köpte ett singstar med två mikrofoner. Maken, M och S har sångtävling nästan varje kväll så jag tänkte maken skulle få lite hits som han känner igen. Till pappsen har jag gjort brända mandlar. L undrade om morfar var tvungen att få alla mandlarna för hon ville också ha. Tur att jag gjorde lite extra. =)Svärfar ska få sin och L:s favorit långpannebröd. När L såg brödet sa hon "mmmm mitt favorit bröd". =)När ugnen ändå varn varm gjorde jag en sats frallor med.

2 kommentarer:

Lanthandel sa...

hej,va duktig du är!

zwampe sa...

Hej kikar in lite här hos dig...ha en härlig helg=)

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...