torsdag 6 oktober 2011

fulbröd och julklappsförslag

När maken kom hem från Stöten i måndags hade han med sig lite mat som han köpt som vi inte hade dubletter av hemma. Bröd köper han alltid, han vill inte ha med sig mitt hembakade. =( Han kom hem lagom till fikat och L åt fortfarande dåligt då så han skulle truga henne med en smörgås. Titta sa maken till L jag har finbröd! Jag hade precis bakat två sorters bröd så att då få höra att maken tycker köpe bröd är finbröd och mitt hembakade är fulbröd var inte direkt vad jag ville höra.



Kopplat till bensinkortet har maken mastercard. Vi har en kredit på 10.000 kronor där. Maken köpte bildelar för ett par tusen (närmare 5) och sen har vi tankat ett par gånger. Maken säger att alla tankningar beror på mina byten vilket jag tvivlar starkt på. Vi har kommit över krediten på 10.000 kronor vilket gör att vi inte kan tanka förens vi har betalt in lite pengar. Jag har betalat in så vi kan tanka två gånger. Maken har redan gjort av med den ena tankningen i Stöten. Så nu säger han till mig att jag inte får byta saker, inte får köra bilen mer än absolut nödvändigt och måste gå till och från skolan varje dag. Tanken stod närmare tom så maken körde helt slut på sin tankning. =( Alltså går L och jag till skolan. När vi gick hem igår skulle hon plocka upp allt skräp hon såg. Hon sa att hon är en scout och en scout ska hålla rent i naturen. Idag när vi gick hem skulle hon plocka upp alla snäckor (sniglar med skal) och lägga dom i gräset så ingen gick eller cyklade på dom.

När L hade utedag igår plockade dom svamp och grillade. L tog med några av svamparna hem. S som vill att vi ska plocka trattisar hade förhör med L om vart dom hade varit. Blir nog en skogstur i helgen. Om jag får 500 kronor av dig mamma ska jag köpa en av mina julklappar från dig. =) Det är en som säljer ett tacoset på Facebooks säljsida. Vi hade delar av ett förut som jag fick av min farbror i julklapp men någon tappade det i golvet så delar av det gick sönder. =( Så vi fick slänga hela den delen. =( Vi äter taco flera gånger i månaden så det skulle vara en kul grej.


Till helgen har vi annons inne i den lokala tidningen under säljes igen. Jag har lagt in 3 saker och lagt sakerna under en annons var. Alla tre annonserna var gratis. =) Jag brukar trycka in så mycket saker som möjligt under en annons men det kanske är svårare att se då så nu ligger en sak/annons. Om ni ska byta köksluckor mamma så kan du ge dom till mig. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...