måndag 31 oktober 2011

Blondie med brillor

I fredags kväll när jag jobbade skavde och skavde det i linsen hela kvällen. Jag var illröd i ögat och det forsade. Jobbigt värre. Jag kom hem på kvällen och tog ut linserna. Men ögonlocket var jättesvullet och ögat rann, skavde och var illrött. På hela helgen (som jag såklart jobbade) vågade jag inte sätta på mig linserna utan hade mina glasögon. Jag har tre par glasögon. Alla har jag fått gratis via Lensway. Och det är inget fel på dom men jag HATAR att ha glasögon. Hemma på kvällen precis innan jag ska sova går bra men inte offentligt. Jag vill nästan inte ens visa mig i glasögon framför mamma och pappa ens. Nu fick jag alltså ha glasögon på mig hela helgen på jobbet och hela dagen idag hos tandläkaren, på stan och hos polisen. =( Fast det var inte så hemskt som jag trodde det skulle vara. Jag försökte sätta på mig linsen imorse men det skavde nu med. Troligtvis är det linsen som har pajjat igen. Jag har månadslinser men den här omgången har jag bara kunnat haft dom max 2 - 3 veckor innan dom har börjat skava av bara den och jag har fått slänga dom. Linser är väl inte det mest sparsamma tipset. Bättre med glasögon. Men jag köper dom från Lensway och betalar då 484 kronor + frakten för linser som räcker 6 månader. Jag brukar stretcha ut det ett par dagar så det blir 6,5 månader. Inte så stor månadskostnad alltså. Linsvätska tillkommer såklart.



Idag skulle L till tandläkaren och dra om tråden i tandställningen. Vi ska dit den 7:e december igen och då ska vi prata igenom fortsättningen. Verkar som om L kommer att slippa sin räls snart. =)

Efter tandläkaren var vi bara "tvungna" att gå in till Myrorna som ligger på samma parkering som tandläkaren. Eller rättare sagt, medans maken och L var hos tandläkaren var S och jag på Myrorna. Jag hittade lite saker till L, men S som har loppis och bytardagspriser i huvudet tyckte Myrorna var dyrt. Jag köpte en täckväst och en pyamaströja att växa i till L. Ett par mys/pyamas/mjukisbrallor till L att ha nu. Och en diabolo till L för att hon var duktig hos tandläkaren. Var en baktanke med den också. L kan öva balans och kordination. Efter Myrorna/tandläkaren gick vi till utlänningsaffären och köpte en jätteburk med ananas och en jätteburk med majs. 65 kronor kostade dom. Jag fryser dom i småpåsar, bara att plocka fram till pizza, taco eller sallad eller ......................... Efter det stegade vi iväg till polisen. Lugn, ingen har gjort något. Eller jag har gjort något som gjorde att vi gick dit. Jag har anmält maken och L till MixMegapols pappa/barn plan. L har inget pass. Nu kanske inte risken är så stor att just dom blir utvalda men om dom blir det och L inte har något pass vore det inte så bra. L:s kompis F sa att hon och hennes pappa skulle åka med det planet, innan dom ens hade sagt några vinnare. Dom har alltså redan lovat henne att dom ska åka! Gör man så!? Tänk om dom inte vinner! "Jag vet att vi lovade att vi skulle åka till ett annat land men det blev inte så"! Fast i och för sig om dom inte vinner så reser dom säkert dit ändå för F är väldigt väldigt bortskämd. Hennes mamma är en överklass** så kallad Latte mamma som går på stan varje dag och gärna lämpar över F hos oss eller hos någon annan så hon får vara själv. Fast hon är hemma med barn nummer 3 som snart fyller 1 år. På posten kom en ask tamponger från Tampons For Free. 2 biobiljetter och sen har jag varit på ett byte innan jobbet på fredag. Jag böt bort anslagstavlorna jag hittade på sopsorteringen, jag fick chokladkakor. =) Före bilden åt kameran upp men här är efter bilden. Jag har alltid varit blondin men efter 3 barn är jag mer brunhårig än blondin. Mellan S och L färgade jag håret. Jag ville bli kopparfärgad men blev morotsfärgad. Inte så lyckat och efter det har jag inte vågat färga håret mer. Förens idag. Men det var ingen färgning, det var en blondering. S hjälpte till. Så numera är jag väldigt väldigt blond igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...