söndag 18 september 2011

Jag är nog en hamster

Eller så är jag nog lite sjuklig som maken sa idag. Vad som är på gång kommer på tisdag eller onsdag men det har med mina byten att göra och att jag är en hamster. Maken tycker att jag går till överdrift med mina byten, men det är så kul. Vissa som är med på bytarsidan har helt slut på pengar och måste vänta med köpbyten tills barnbidrag eller lön. Väldigt många har inget körkort. Det kanske är en viss sorts människor som drar till den här sorts aktiviteter. Dom som vill spara pengar och dom som vill spara miljön. Jag hör till båda kategorierna. Men jag känner själv att det är väldigt mycket byten nu men som skrivet var det är ju så kul. Jag har ju ingen direkt hobby så att byta saker känns som en hobby. Maken blev indragen på ett byte. Han blir indragen på en del byten men det här mer än andra. Igår böt jag två förpackningar stearinljus mot en studsmatta. Kantskyddet var jätteslitet och både maken och jag kände att vi måste ha skyddsnät. Vi har så liten tomt så studsmattan står där poolen brukar stå på sommaren. Ramlar man av studsmattan åt ena hållet hamnar man rakt i grannens tegelvägg. Ramlar man åt andra hållet kan man spetsas på pålarna till vedhögarna. Dom andra två sidorna ramlar man på stenplattor eller gräset. Studsmattan var 3,96 stor och dom enda kantskydd och skyddsnät som vi hittade som passade fanns på Jula. Inte i våran stad utan i en stad 10 mil härifrån. Jag ringde innan och dom la undan dom så maken inte skulle åka på ogjort jobb. L, S och M tycker att det är superkul och studsar och studsar. Till och med maken och jag har har studsat. =)Jag gjorde ju ett byte för ett par dagar sedan. Men dom glömde själva grejen så mamma gick dit dagen efter och hämtade den. Puss mamma! Jag hade en vinflaska.
Och fick en epilator som S ska få i julklapp. S är också med på bytarsidan så hon såg att jag böt till mig den så hon vet att hon ska få den och muttrade något om att hon var tvungen att gå med håriga ben fram till jul och veta att den låg i presentskåpet. =)

På vädret varnar dom för nattfrost så jag velar hur länge jag ska våga vänta med att ta in alla kryddor, teer och grönsaker som är kvar ute. Pepparmyntan (den första för i år och den enda som blev i år) och oreganon plockade jag in idag. 3 av alla minst 10 - 15 gurkor tog jag också in. Tomater kan ju eftermogna i fönstret inne kan gurkor också det? Någon som vet? Alla tomater är plockade och lagda i köksfönstret. En chili var klar så den plockade jag också in. Det är fortfarande kvar 10 - 15 chilisar ute.



Den sista rabarbern för i år är inplockad och ligger nu i matkällaren och drar för att bli rabarberdricka imorgon. På posten i fredags kom den ett schampo och ett balsam helt gratis som jag ska testa åt Sofis mode och Sunsilk. =) När jag var på Coop och tog ut ett paket "köpte" jag ett Aftonbladet helt gratis genom en sms kupong. =) Hemmafrun J undrade om jag fått mina provchoklader från Lindt som skulle komma i början av september. Nej inte än men jag hoppas dom kommer snart. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
här har du en lycklig tjej,jag har gjort massor med fynd på tradera idag! kolla foton i bloggen!
bara för ett par minuter sedan vann jag en klänning för TRE kronor plus frakt. då blir man lycklig när man har liten plånbok.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...