söndag 4 september 2011

Fjärilar i magen

Imorgon är prova på gången i min Simple living kurs. Jag är fortfarande genomsnuvig och har feber till och från så det känns sådär. Jag har skrivit upp vad jag ska säga men om alla sitter moltysta så kommer inte det fylla ut hela tiden. Då får jag antingen sluta innan 1,5 timme har gått eller börja säga sakerna som ska sägas gången efter. Om det blir en gång efter. Jag har inte fått någon deltagarlista men det beror ju på att dom 4 som går imorgon inte kan bestämma sig förens efter imorgon om dom vill gå eller inte. Ibland tycker jag att det ska bli jättekul att ha kursen. Ibland tycker jag det inte. När jag inte tycker det så känner jag att det jag strävar efter är att leva enkelt när jag har kursen lever jag inte enkelt. Svårt att förklara hur jag menar. Då får jag en tid att passa. Jag måste jobba och förbereda mig hemma, ungefär som när man går i skolan och hade en massa läxor. Jag har börjat gilla mig själv och börjat tänka om dom inte gillar mig är det deras problem. Men kursen gör att tänk om monstret hoppar fram igen. Det är så skönt att leva enklare så det vore synd om jag inte kan få fram det till andra.



Det gick bra att byta bromsarna fram. Maken orkar inte byta dom bak så det ska göras nästa vecka. Han pratade om torsdag, då har han och jag bröllopsdag. När jag påpekade det tyckte han att jag var för romantisk. Man behöver inte göra något varje år tyckte maken. Äta lite gott och umgås tycker jag att man visst kan göra varje år. Oftare med för den delen.

Jag har massor med Facebook byten som ska göras. Men folk bara skjuter och skjuter på dom. Maken skulle iväg på ett ikväll men hon flyttade det till tisdag. Jag skulle på ett i torsdags men hon sköt på det till nästa vecka. Äpplena har skjutit på det så många gånger att äpplena ruttnat. En ville ha smyckesdelar, vilket jag har massor. Hon skulle få dom mot en cola flaska och en chokladbit. S har också smyckesdelar så hon bestämde chokladen - Noblesse. Men hon hör aldrig av sig om tid för bytet. Jag har lagt u en efterlysning på tjejkläder i storlek small. Och ska få en hel soppåse full mot vad vet jag inte än. S tyckte det var toppen för då kunde hon också kolla igenom och ta det hon ville ha. Den var tänkt till L först men men.
Igår kväll blev det fuskpizza till kvällsmat. Maken böt bromsarna på bilen och jar var helt slut efter den långa fotograferingen/grillningen/ridningen. Var lugn. Jag köpte inte pizza. Fusk på det viset att jag gjorde två plåtar istället för 5 runda pizzor som vi brukar grädda på bakstenen. Varje plåthalva gjorde jag två smakig så alla fick sina favoriter ändå. Hawai och Banana på ena plåten och Köttbulle lök (istället för kebab lök) och Margueritha på den andra. Recept finns här.Mitt andra platslitermått har nu gått sönder. =( Jag gillar inte plast så jag vill ha ett i ett annat matrial. Sen kanske det slutar gå sönder hela tiden då. Så kom maken på det. Rostfritt stål! Det var det dom använde förr innan plasten kom. Har du ett i gömmorna mamma kan jag få det? Snälla! Annars får jag köpa ett. Känner mig handikappad utan mitt litermått.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...