tisdag 16 augusti 2011

Semestern slut =(

Jag började jobba efter semestern igår. =( Det hade inte hänt så mycket mer än att vi fått nya mobiler. Vilket var på tiden, dom gamla hade några av knapparna ramlat av på. Det enda som känns positivt med att jag jobbar igen (förutom att jag fått träffa mina älskade kvällskollegor igen) är att nu kan Facebooks bytena skötas utanför jobbet när jag ska jobba istället för att behöva åka in extra. Jag har massor med byten som jag hoppas blir av snart. Vissa svarar att dom vill ha saker men hör aldrig av sig om var och när bytet ska ske. =( Två lammskinn till exempel, där har jag tjatat i flera veckor nästan. Jag ska få en sak som L skulle behöva till sitt rum som jag har kommit på ska målas och göras om. Hon har Snobben och Bamse tavlor på väggarna. Är man 8 år kanske man är för stor för det. Fortsättning följer.
Äpplena rasar fast jag jobbar. 2,5 kasse äpplen plockade jag ihop idag. Maken har engagerat sin syster och svåger i mustapparaten. Svågern jobbar på en byggfirma så han skulle fixa någon sorts skiva som vi kan ha som presslock. Hoppas det blir snart bara innan alla äpplen ruttnar. Det var ingen höjdare att stå och riva äpplena i assistenten innan så en efterlysning är skriven till den lokala tidningens köparsida på lördag. En grej som jag tror kan användas i mustningen. Fortsättning följer. Saft har vi massor men frysutrymme har vi lite så jag har kokat ny vinbärskrusbärssaft. På posten kom en gratis anteckningsbok från Nypon förlag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...