måndag 11 juli 2011

Om 4 dagar

Har jag äntligen semester. I fredags när jag jobbade fick vi skäll två gånger. Ikväll fick jag skäll av en ny sköterska. Min kollega på andra sidan satt bara och gapade och undrade efteråt vem som hade släpat in henne. Blir mer och mer skäll och skit hela tiden. Trivs inte alls längre. Det enda som håller mig uppe är mina fasta kvällssköterskekollegor. Jag har lite idèer som jag har tänkt att genomföra under semestern. Jag hoppas att dom ska inbringa lite extrapengar så jag kan sluta jobba snart igen. Helgen har jag varit ledig från jobbet men jobbat en del hemma. Verkar som om vi får en massa fikabesökare hela tiden och inget bröd att bjuda på. Havrebollar recept finns här ochbiskvier finns här blev det. Söndag lunch blev det smörgåsbords buffe. Coop sålde honungsmeloner för 5,90 kilot så jag köpte på mig ett par. Sen blev det skinka, ägghalvor, köttbullar, sallad och pizzasallad. Maken och M behövde fiskelådor till dragen dom fick av svärfar. S köpte också ett att ha sina smycken i. Väldigt smart. Smyckeskrin kostar flera hundra, en fiskelåda kostade under hundralappen. Gelen som ska bli det sista i trepacket till svärmor är kokt av en lite annorlunda ingrediens.

Rosengele. Doftar och smakar jättegott. Luktar ros i hela köket efter tillagningen och varje gång man öppnar burken och sticker ner näsan luktar det ros. Recept finns här.
Mattan som jag böt till mig mot en mobil är delad och ligger nu på varsin sida om sängen i sovrummet. Blev jättebra och jag är så nöjd. Inga mer mattor behöver nu inhandlas, alla är bytta helt gratis. =)
S har permanentat mig. Som vanligt dagen efter ser jag ut som ett svintotroll i håret. Får nog kosta på mig ett frisörbesök den närmsta tiden.



På posten kom det ett par trosor för att jag gillade Bigsamab på Facebook.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...