torsdag 14 juli 2011

Efterlysningar och latsäckar

Ledig dag = ärendedag nu för tiden. Är inne i den jobbiga schemaperioden med 4 turer/vecka. 26 timmar jobb i veckan känns inte mycket om man jobbar heltid, men jag jobbar bara 47%. Ärendena idag bestod av återvinning. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket återvinning? Jag hinner inte mer än hem med dom tomma påsarna och lådorna innan dom är fulla igen. Men det är väl priset jag får betala för en tom soptunna. Länge sedan jag skrev till kommunen eller tidningen angående avfallskvarn och mer sällan soptömning. Kanske dags att göra det igen. Andra stoppet var biblioketet inne i stora staden. Två reserverade böcker hade kommit. Två nya naturböcker till L. Jag hade läst ut en Agatha Christie som jag lånade förra veckan så den lämnade jag tillbaka. När jag och S gick över övergångsstället, det var grön gubbe. Höll en bilist på att köra över mig, han bara körde! Jag stannade max 0,5 meter från hans sida, om jag hade tänkt på det kunde jag ha sparkat in hans bildörr. Då hade han nog märkt att vi gick där. Tredje stoppet var kyrkans loppis. Ingen bild på köp idag för jag köpte inget! Är förvånad själv. Men eftersom jag inte hittade något jag ville ha så köpte jag inget. Sista stoppet var Lidl där dom sålde billig kassler. Det slank ner en del annat i påsarna med. S ena kompis fyller 18 på lördag och S ska baka cupcakes och ge henne så diverse ingredienser till det köpte vi med. Är vad min kvällskollega igår kallar latsäck idag. Köpte 3 pizzor för 29,90 som ska bli familjen P:s kvällsmat idag.
Fast jag är ingen riktig latsäck. Jag lider bara av tidsbrist. Vill göra allt som jag gjorde när jag var hemmamamma på heltid fast jag jobbar. Läfsor är bakade. Jag går sista dagen innan semestern imorgon så det är inte för att jag behöver matlåda på jobbet. Det är till luncher och picnic mat under semestern. Recept finns här.



Svärmors 75 års presents istället för blomma är fixad och klar. Syrensaft finns här, fläderchampanje finns här och rosengele finns här. Maken som redan har semester har köpt en bok om cykelreparationer och håller på och lagar sin gamla cykel. Han ska eventuellt börja cykla till jobbet istället för att ta bussen. Igår kväll när jag jobbade såg S och L en igelkott i trädgården när dom var ute och plockade dagens skörd av jordgubbar, hallon och smultron. På posten kom det en gratis Bamsetidning för att jag var med och tävlade om en resa till Kolmården. Jag vann inte. =(En dvd från Tara. Den var med i löstidningen men vi prenumeranter var tvungna att gå in och beställa den. Bonnier tror att bara lösnummerköpare ser på film. Sen kom det 400 kronor i presentkort från Freefood. 100 kronor i rikspresentkort från Pointshop. En massa skönhetsprodukter från Weleda för att jag började prenumera på Blossom. Vet inte varför jag nappar på alla dessa tidningar. Jag läser inte ens tidningen, bara mer att bära till återvinningen. Fast Weleda är bra men tyvärr för dyra för mig. Jag har även roat mig med att lägga in efterlysningar på Facebook och Blocket (igen). Det är en massa renoveringar jag vill göra med huset men alla saker som ska köpas får bara köpas begagnat har jag bestämt. Just nu vill jag ha: överskåp till garderober, ett linneskåp till köket, bänkskivor till köket, träpanel, schackrutig plastmatta och tygbitar. Jag har även beställt nya tvättnötter. Mitt mål är att bara tvätta med tvättnötterna men jag byter ut några maskiner i taget för familjen P brukar klaga på mina nötter. Men det dom inte vet har dom inget ont av. =)
Sms GLASS till 72100 så får du en mobilkupong som ger dig en gratis glass. Varje glasskupong skickas som ett SMS och har ett värde av 16 kronor, vilket gör att du kan handla valfri glass. Kupongen skickas till din mobiltelefon och du behöver bara visa upp den i butiken. Varje check har en unik kod som visas upp vid betalning. Gäller i följande butiker,Pressbyrån, 7-eleven, Vi-butikerna, Direkten, CITY GROSS, EKO eller AGs Det finns 3000 st, gäller endast 1 glass/kund, så långt glassen räcker, eller t.o.m. 31/8-2011. OBS! Gäller bara GB glass. Kostar som ett vanligt SMS

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...