onsdag 6 juli 2011

Begagnatrunda med maken och L

Heja Tove. Det här inlägget var det bästa jag läst på länge. Jag kan fortfarande inte kommentera. =( Precis min åsikt. Jag försöker köpa alla L:s kläder begagnat (utom underkläder). Mina kläder köper jag nästan bara begagnat. Om jag får ett presentkort kan det slinka ner en ny tröja. Eller om vi är på Ullared kan det också slinka ner några nya plagg till både mig och L men då är det bara plagg som det står på listan att vi ska köpa. Och som är svåra eller inte går att köpa begagnade. Sist köpte jag tights och en pyamas til mig. Regnställ, t-shirts och trosor till L. Sen slank Pippi tröjorna ner också. Leksaker köper jag också begagnade men då får L dom på en gång. Jag skulle vilja köpa mer födelsedagspresenter och julklappar begagnat än vad jag gör. Om L får 10 stycken begagnade Bakugan gubbar i julklapp eller 1 ny tror jag hon blir gladast över 10 stycken även om dom är använda. Igår satte jag in en annons i den lokala tidningen under säljes. Den ska komma in i tidningen på lördag. Idag ringde en och ville köpa trampbilen så jag tjänade 400 redan idag. =) Webannonsen kommer in samma dag man lägger in annonsen. L blev ledssen för hon gillade sin trambil men hon förstod ju att hon inte kunde åka på den för hon får inte plats att trampa längre. Jag brukar köra med en sak in en sak ut när det gäller leksaker. L skulle få välja en ny leksak och ville ha en till Beyblade sa hon. Hon tyckte att vi skulle byta trampbilen mot en beyblade. =) Söta ungen. Hon har hört mig byta för många saker tror jag. Ledig dag gjorde ett besök på kyrkans loppis. L hittade 2 hästar och 3 riddaren för 5 kronor som hon valde istället för trampbilen. Jag hittade en fleecejacka till L i nästa storlek, en tunika till mig, 3 gröna medcinburkar (bra att ha hemodlat te eller hemodlade kryddor i) och en pärlkorg. Jag har fått för mig att jag ska samla på pärlkorgar. Nu har jag 2 stycken. Den som morfars mamma gjort och den från loppis. 62 kronor för allt inklusive riddarna. =)Bybiblioteket är stängt så mina reserverade böcker kommer till stora stadens bibliotek så L och jag åkte dit efter loppis och återvinning. Vi skulle hämta maken också. Två böcker till L. Alla vill ha mat och Smarta små upptäcker naturen. Naturböcker för barn. Två Agatha Christie till mig.
Efter biblan ville maken åka till Erikshjälpen och titta efter en Tv till husvagnen. Maken ville åka till!!!!!! Han är helt förändrad. En sak som jag och maken tycker olika om är att jag vill samla på mig saker om dom är gratis eller billiga så köper/hämtar jag dom. Maken vill inte samla på sig saker utan vill köpa/skaffa dom när vi behöver dom. Men då finns ju oftast inte saken gratis/billigt och man får betala dyrt för den. Just nu skänker dom helt gratis en hörnsoffa och en garderob på Facebook. Hörnsoffa har jag pratat länge om att jag vill ha istället för soffan i vardagsrummet. Garderob har jag också pratat länge om att jag vill ha i köket. 3 kaffekoppar som vi redan har men bara 4 av blev det också. 2 par skor i storlek 36 att växa i till L. Ett par skor till maken. 340 kronor. Tur att jag sålt en trampbil för 400 kronor för det var summan av dagens runda.

På posten igår kom det ett paket från Skotch för att jag varit med och tävlat. Alla som är med får en tejprulle och man tävlar här. Alla som svarar rätt får produkter för 199 kronor och jag svarade rätt antal. =) Hur många kommer jag inte ihåg så det går inte att flörta med mig för rätt svar. ;) En kupong på gratis te från Kobbs för att jag släckte under earth hour. Sen hämtade jag ut en drickyoghurt som jag fick gratis här. Gäller tyvärr bara en gång/facebook konto. På posten idag kom det en gratis Alvin och gänget 2 dvd från ?. En biobiljett för att jag bloggat om Canvasfabriken. Jag hittade ett recept på chokladdryck hos Ekonördarna på Lyckobacken och en sats är blandad och står i köksskåpet. Jag ska provsmaka ikväll. =)
L:s klasskompis L som jag skrev om häromdagen. Jag beslöt mig för att inte sälja eller byta L:s gamla inlines. Jag gav dom till honom istället. Både han och hans mamma blev överlyckliga för hans lillebror hade ett par men inte han. =)Idag skulle min älskade lillebror fyllt 41 år om han hade levt. Jag kommer att sakna dig och älska dig för alltid P. <3

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Nu ska jag ta reda på när bytardagarna i Nora är och då MÅSTE du se till att du inte jobbar den helgen! Det är bästa stället att köpa begagnade leksaker, man kan tom. hitta nya grejjer i obruten förpackning.
Mina ungar har inget emot att få begagnat i present bara de får vad de vill ha. Jag får gärna begagnat i present också, det har liksom ingen betydelse. Nora är förresten bästa stället att köpa vuxenkläder på också eftersom man kan prova innan man bestämmer sig och det finns mycket i alla storlekar.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...