söndag 31 juli 2011

Aldrig mer Kapelludden ett gnäll inlägg

Äntligen hemma från årets semester på Öland. En semester som kan gå under namnet: Vi hade i alla fall tur med vädret tre dagar eller semestern som Gud glömde. Ångrar att jag inte tog en hemester i år, nästan i alla fall. Hemma har man en massa grejer som ska göras hela tiden. I en husvagn på några få kvadrat så kan man inte göra så mycket mer än bara vara och ta dagen som den kommer. Helt klart är att det är sista året som vi åker till våran favorit camping. Som numera är en före detta aldrig mer favorit camping. Vi har en rad precis brevid havet med tomter där vi vill bo därför bokar vi och betalar platsen innan vi åker dit. Vi fick samma plats som vi hade för två år sedan. På resan dit när vi hade åkt två av sex timmar ringde min mobil. Jag svarar inte när det är ett nummer som jag inte känner igen så jag svarade inte. Det var campingen som ringde och som hade talat in på mobilsvar att våran tomt var upptagen, dom som hade den hade inte checkat ut så vi skulle ringa dom. Den närmaste timmen satt jag i mobilen och försökte få tag på campingen som inte svarade men sa "vi tar ditt samtal så snart vi kan" med jämna mellanrum så mobilräkningen kommer att bli väldigt väldigt höööög denna månad. Till slut sa jag att nu skiter jag i detta och det gick ungefär 15 minuter sen ringde campingen igen. Maken tog samtalet. Tomten som vi betalat och bokat i förväg var alltså upptagen så dom undrade om vi kunde stå en natt på en annan tomt. Där fick vi bara stå en natt för det skulle komma andra som hade bokat den då. Då skulle vi få ägna första hela dagen på Öland att sätta upp förtält, nej tack. Vi vägrade så dom skulle säga till att dom andra skulle flytta sig. Men vi fick inte komma till campingen före klockan 18.00 sa dom också. Vi hade betalt för den från klockan 13.00 men men. Vi kom till campingen 17.40 efter att ha luskört den sista biten. Dom hade inte checkat ut än. Men vi blev incheckade fast vi inte ville bli det förens vi hade fått nyckel och tomt. Efter klockan 19.00 fick vi tillträde till tomten, fast vi alltså betalt för den från klockan 13.00. Vi blev lovade kompensation för det. Men när vi åkte hem så fick vi inte det. Maken påpekade vad som hänt men nej det stod inget noterat. Jag vill inte ha en stor kompensation även om jag undrar om dom som hade kvar tomten fick betala för det dygnet också. Campingar ska ta ut ny dygnsavgift efter klockan 12.00. En liten kompensation som till exempel att vi inte behövde betala duscharna hade varit helt okey. En annan sak som gör att vi aldrig mer vill åka till Kapeludden är att det ska vara tyst mellan 23.00 och 6.00. Förra året vi var där kom en husvagn som ställde upp efter klockan var tolv på natten. I år var det en hel rad med husvagnar som dukade upp långbord och hade fest. Helt okey fast dom höll på till efter halv två på natten och jag inte kunde sova. Andra gången dom gjorde det och var mer fulla och mer högljudda och började sjunga fyllevisor när klockan var över tolv och L inte kunde sova heller blev maken förbannad och ringde nattvakten. Vi har även skrivit till svensk camping nu när vi kom hem. En eloge för att dom har gjort iordning stranden i alla fall. Den såg ut som skit förra åren vi varit där.
Hej. Vi har varit dom senaste somrarna på Kapeluddens camping på Öland. Vi har bott på samma plats och bokade den i år med. Vi bor 40 mil från Öland och när vi var på väg dit för årets semester och hade åkt 2 timmar ringde mobilen. Det var Kapeluddens camping som sa att våran plats var upptagen. Fast vi hade betalat i förskott för den. Gästerna innan hade inte checkat ut. Vi skulle få en annan plats en natt. Vilket vi vägrade så dom sa till dom andra gästerna att dom skulle byta plats. Vi fick inte komma dit före 18.00 fast vi betalt platsen från 13.00. Vi kom dit 17.40 och fick tillgång till platsen 19.00. Vi skulle få kompensation för det men det fick vi inte. Tystnad efter 23.00 finns det ingen kontroll på. Förra året kom det en husvagn och checkade in och ställde upp 23.30. I år var det flera av våra grannar som festade utanför sina husvagnar 2 kvällar. Ena kvällen slutade dom runt 2 snåret. Den andra kvällen ringde vi nattvakten när klockan var halv 1. Vi har barn som inte kunde sova. Dom pratade inte utan var fulla och satt och sjöng väldigt högt. Vi har haft husvagn länge och våran toleransnivå är väldigt hög. Att det inte var tyst det kan vi leva med. Det vi är mest förbannade på är att vi fick betala fullt dygnspris fast vi inte fick tillgång till platsen efter 19.00. Vad hade hänt om vi kommit redan klockan 13.00?? Vi har pratat med Kapeludden men fick ingen respons för det. Vi blev incheckade när vi kom dit 17.40 fast vi sa att vi inte ville bli det förens vi fick nyckeln och tillgång till platsen.
Sen har bilen fått ett felmeddelande, tv:n gick sönder så vi fick åka och köpa en ny. Det har ösregnat och stormat i två hela dagar. Jag har haft diarre i två dagar, inte så kul på en camping med en bit till ett servicehus så det blev inte så kul för maken när han fick tömma husvagnstoan. När vi var på Ölands djurpark såg jag min före detta chef. Hon gav mig dåligt omdömme när jag slutade för hon sa till sjuksköterskan som mobbade ut mig att skriva mitt omdömme. Maken sa saker som man inte ska säga 40 mil hemifrån instängda i en liten husvagn. Vad han sa är privat. Imorgon kommer det positiva med bilder. För det var faktiskt mest positivt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...