måndag 20 juni 2011

Nattliga äventyr

Jag har jobbat hela helgen. Eftersom min älskade C började på ett nytt jobb och hennes ersättare inte börjar förens i augusti så var det olika kollegor varje kväll. I fredags var det en gammal nattsköterska som jag jobbade ihop med på sjukhuset för 6 år sedan. Vi slutade samtidigt. Det var jättekul och jag har aldrig skrattat så mycket på jobbet förut. Hon hörde när jag pratade syrensaft med en sköterska under telefonrapporten. Och hon visste vart det växte fläder, massor med fläder. På vägen hem till mig. =) Så efter vi hade slutat åkte vi dit och plockade fläderblommor. Massor med fläderblommor. En hel pappkasse full var. Klockan var nästan halv 11 när jag kom hem. Så lördag förmiddag innan jobbet roade jag och S oss med att göra flädersaker. Jag gjorde fläderchampanje. Halv sats och nytt recept. Förra året när jag gjorde den så möglade den innan den var klar. =( Den ska stå i en vecka så resultat och recept kommer en annan dag.S gjorde dubbel sats flädersaft. Den ska också stå en vecka så resultat och recept kommer där också.
Vi hann även med lite "shopping". En jobbarkompis till mig säljer en massa av hennes gamla kläder och saker hemma hos sig. Hon har tjatat att jag och S ska komma men vi har avbokat hela tiden. Men igår kom vi äntligen dit. Hjälp va grejer!!!! Om man lägger ihop makens, mina, M, S och L:s alla kläder så var det dubbelt så mycket. Som hon hade tröttnat på och sålde av!!! Vissa saker var inte ens använda. Allt var dessutom utomhus så en del var helt blött för det hade regnat. Hon jobbar jämt jämt och har 3 jobb så det verkar som om shopping är hennes morot eller något. Vi köpte två par skor som vi ska ha ihop. Jag köpte en kjol, en klänning, 2 linnen och 2 tröjor. S köpte 4 tröjor och en klänning. När jag jobbade så tog L och S fram en drejskiva som S önskade sig och fick i julklapp eller present när hon var liten. Det fanns lite lera kvar så dom gjorde en vas/kruka. Den står och torkar nu och ska målas. På posten kom arnikaolja och shampo helt gratis.Jag (som jag har skrivit förut) älskar pynt och pyntar så fort jag får en chans. Så idag har jag redan pyntat till midsommar. Vi har bara en flagga och en midsommarstång men i alla fall. Jag jobbar tyvärr på midsommaraftons kväll och semestern blev inte beviljad för det fanns ingen vikarie =(. Så det var ju tur i oturen att vi bestämt oss för att sluta med traditionen att åka till Parken zoo på midsommarafton och fira en vanlig hederlig (och nästan gratis) midsommar hemma runt en stång. För tänk va ledssen L skulle ha blivit om vi sagt att vi skulle åka och sen inte kunde det för att jag inte fick semester.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...