fredag 3 juni 2011

Förvånad

Det verkar som om mitt tänk smittar av sig på maken fast han vägrar erkänna det. Han behöver en rock och har tjatat om det ett tag. I onsdags när jag jobbade extra för uthyrningsföretaget så skulle L till tandläkaren inne i stora staden och få räls. Det gick jättebra även fast L var lite gnällig innan. Men vem är inte det som ska till tandläkaren. Hon går hos en tandläkare som är jättebra med barn och det var hon som skulle sätta dit rälsen även fast det var på fel ställe. Hon brukar alltid glömma att ge L en sak och komma ihåg det i sista stund. Så för att peppa L lite innan sa jag att du kanske får påminna H att hon ska ge dig en sak. När dom var klara hade L sagt " mamma säger att du ska ge mig en sak". Pinsamt. Det var tur att inte jag var med. L valde en tandborste med ansikte och ben. Det är L själv som har tagit kortet.Hur som. Bredvid tandläkaren ligger Myrorna och maken tog med L och S dit efter tandläkaren för att titta efter en rock!!! Förvånad!!! Maken som brukar kalla begagnade saker andra människors skräp går helt själv och köper en begagnad rock!!!!När jag jobbade i onsdags gick jag och "köpte" en drickyoghurt att ha till kvällsmackorna. Jag hade en sms kupong så den var helt gratis.En annan sak som är förvånande är hur serviceminded vissa företag är. Min crockpot dog och jag mailade företaget. Inga problem svarade dom vi skickar en ny värmeenhet. Vilket dom gjorde till dagen efter. Vilken service! Jag är också förvånad över hur vissa människor tänker. L:s gamla flickcykel och kusinens gamla pojkcykel (som L inte ville cykla på mer än i början för det var en killcykel) har jag lagt ut på bytarsidan på Facebook. En skulle komma ikväll när jag jobbade och byta pojkcykeln mot trasmattor men hon har ångrat sig. Hon som skulle byta flickcykeln mot? har inte tid för hon har så många andra byten. Så båda två har dragit sig ur. Cyklar kostar ju en hel del så om jag fick en gratis via byte skulle jag åka dit fort som attan. Så nu sitter jag med två cyklar som ingen vill ha. Eller jag vet inte om någon vill ha dom, jag har lagt ut dom på bytarsidan igen. L:s nya cykel saknade lås, lyse och handbromsvajer så maken har tagit det från pojkcykeln. Vilket gör att vi inte får många kronor för den om vi försöker sälja den. Ikväll innan jobbet ska jag iväg på ett annat Facebook byte, jag hoppas hon inte drar sig ur med. S och jag har varit och plockat massor med syrenblommor som jag har gjort saft på. Det är första gången som jag gör syrensaft så det ska bli spännande. Nu ska den stå och dra i fyra dagar så recept och resultat kommer en annan dag.Det väntas värmebölja i helgen så poolen är framtagen och ifylld. Såg fram emot hemester med bara några dagsturer men S och L blev så besvikna att vi tar husvagnen och drar till Öland 6 dagar. Jag jobbar extra 3 dagar för att betala för resan. En dagstur som kan tas bort är korvfabriken. Jag köpte lågpriskorv på Ica när jag handlade sist eftersom korven från korvfabriken var slut. När vi åt den tyckte alla i familjen P att den var mycket godare än korvfabriks korven. Så varför slösa bensin och pengar på något som inte smakar?

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej i värmen.
ja du ser,bra att din gubbe tar egna intiativ till att köpa rock! HURRA!! idag va vi in på Dressman och sambon köpte sig en "just a suit black" den kostade nu 799kr för både kavaj och byxa!!den har kostat 1498kr innan!
vi ska på bröllop senare sommar.
sånt blir man GLAD utav!
kola in i bloggen vad JAG köpte idag då. välkommen in...
www.vildvattnets.blogspot.com

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...