tisdag 28 juni 2011

Fortsättningen på Tre

Jag ringde Tre förra måndagen för att avsluta vårat abonemang och det slutade med att jag sa att Tre kan man stoppa upp där solen inte skiner och säljaren slängde på luret i örat på mig. Läs mer här.
Tre hade inte avslutat abonemangen. Jag ringde i tordags igen för att kolla och blev vidarekopplad till han som la på luren i måndags. Han frågade om jag lugnat ner mig nu. Sen sa han att han avslutade våra abonemang men det var tre månaders uppsägningstid och jag svarade att vi tar det då. Då frågade han varför vi ville avsluta och skaffa kontantkort. För nu kunde vi inte skaffa dom innan dom tre månadernas uppsägningstid var slut men vi var tvungna att skaffa någon innan tre månader annars kunde vi inte ringa. Jag svarade då att jag aldrig ringer och att M snart får ta hand om sitt eget abonemang. Då skulle han kolla en grej och återkomma. Det går tydligen inte att M övertar abonemanget så efter tre månader så ger dom hans nummer till någon annan om vi inte tecknade ett nytt abonemang på 6 månader för då skulle dom föra över M:s mobil på M. Så det slutade med att abonemanget inte är avslutat. Jag skulle ringa direkt till säljarens mobil på måndag så att jag slapp sitta i telefonkö igen.
I måndags ringde jag säljarens mobil och han sa "jag har försökt ringa dig". Vilket han inte har. Vi har nummerupplysare. Sen sa han "kan jag ringa dig om en stund". Det gick bra sa jag, då var klockan runt 11 i måndags. Klockan 14.00 idag hade han fortfarande inte ringt tillbaka så jag ringde Tre igen. Säljaren idag var jättetrevlig, han avslutade vårat abonemang. Frågade om vi ville flytta med nummren till nästa operatör. Jag svarade ja och det var inga problem, han skulle fixa det. Efter att ha suttit i telefonkö i 1 timme och 40 minuter så äntligen är abonemangen avslutade. Om tre månader. Kundtjänsten som svarar på alla mail inom 72 timmar svarade klockan 16.00 idag. 190 timmar efter att jag skickade mailet. Svaret var:
Hej.
tack för att du skriver till oss.
jag ser att du fått hjälp med ditt äreende av min kollega och önskar dig en trevlig sommar.
Även om säljaren idag var jättetrevlig så har jag fått nog av Tre och kommer aldrig att ha dom som mobiloperatör igen.
S, jag och L har varit på den vanliga månadshandlingen på Ica idag. Slutsumman för maträkningen i Familjen P i juni slutade på 3445 kronor. Med studentmat och midsommarmat. Mitt mål är att maten ska ligga på högst 3000 men helst på 2750 kronor/månad så helt nöjd är jag väl inte. Fast studentmaten kostade ju en hel del så jag är nöjd ändå. =) Bara ekologiska bananer, filmjölk, kaffe och en del av mjölken.
När vi ändå var ute och åkte åkte vi till återvinningen och Willys också. På Willys hämtade vi ut två paket helt gratis tamponger från tampongspelet. Den enda affären hos oss sms kupongen gällde på var Willys och dom gick ut 1 juli. Vi fick två paket med toarengöring gratis provpaket i kassan. På posten kom det 2 biobiljetter gratis från? Bok, medlemskort och medlemscertifikat och en
liten Sylvanian hund för att jag anmälde L till Sylvanian fan club. L älskar den lilla hunden och har burit runt på den sen den kom. Hon ska ta med den första dagen i skolan och visa upp den säger hon. =)Det kom en bok som jag vann genom min andra blogg. Bra nu när bybiblioteket är stängt och jag har brist på böcker att läsa och är läshungrig. Maken, jag, S och L tog en kvällspromenad och plockade nässlor som jag torkar till te. Nässelteet är helt slut efter att jag gjorde nässelöl på det sista. Pepparmyntsteet börjar att ta slut. Jag kokar nytt iste av pepparmynta ungefär varannan dag. Pepparmyntan frös ihjäl i vintras och jag har planterat ny, men den har inte kommit upp. =( Så idag gjorde jag ett nytt försök och satte nya pepparmyntsfrön. Jag fick köpa frön för det fanns inte en enda pepparmyntsplanta att få tag på i hela stora staden. I alla fall inte på dom tre plantmarknaderna jag tittade på. Jag är beroende av mitt pepparmyntste och jag har absolut ingen lust att köpa färdigt pepparmyntste eftersom det är en av sakerna som vi är självförsörjande på idag och tänker fortsätta vara självförsörjande på. Örtte.

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Jag har bunkrat upp sommarens semesterläsning på Lundhagskyrkans loppis i Hovsta. De tar 5 kr för en pocket, värt det för att slippa krångla med biblioteket.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...