tisdag 7 juni 2011

Facbook är bytt till Tradera

Facebook bytena går inte så bra, det går inte alls just nu. Så jag har börjat att övergå lite till Tradera igen. Anledningen till att jag började med Facebook bytena var att jag tyckte att jag inte hade pengar att köpa sakerna för så att då byta var jättebra. Trasmattor vill jag ha dels två stycken till kontoret. Jag har bytt till mig en. Sen vill jag ha två stycken till sovrummet. Lammskinn fungerar inget bra att ha som mattor. Det är snyggt men ett helvete att få bort all damm och smuts. Även fast man dammsuger och skakar flera gånger i veckan. L:s gamla flickcykel och den hon fick efter kusinen ligger ute på bytarsidan. Hon den där gapiga människan med buskarna har svarat att hon vill ha cykeln och att hon har trasmattor. Men hon håller på och byter bort mattorna mot en massa andra grejer så det bytet kan jag nog glömma. Hon som ville ha L:s andra cykel och vi skulle få kläder av till mig och S hör aldrig av sig heller. Så troligvis blir det en annons i den lokala tidningen under säljes i helgen. Jag ska låna mamma och pappas inloggning så annonsen blir gratis. Jag har ju redan gjort slut på våran annons denna månad genom köpes annonsen som vi hade inne i helgen som var. 7 dvd filmer som jag också har lagt ut på bytarsidan men inte fått napp på har jag lagt in på Tradera. Funderar lite löst på att börja lägga in 10 saker/vecka igen för att få ihop till avfallskvarnen. Problemet är ju bara att våran kommun inte tillåter avfallskvarnar så det känns inte så motiverat. Jag sparar alla pasta/spaghetti/makaronirester i en två liters tom glasslåda. När lådan är full gör jag makaronipudding. Eller pasta/spaghetti/makaronipudding. Eftersom pastan inte behöver kokas så är nästan det enda som tar tid tiden i ugnen. Recept finns här. Inköpslistan och matsedeln för en månad framåt är skriven. Jag får vara glad om maten hamnar på mindre än 3000 kronor i juni. Listan på Coop som är morgondagens handling och innefattar studenten på fredag var längre än tåget. =( Vildvattnets frågade om vi verkligen bara äter kött två gånger/månad. Med kött som jag skrev igår menar jag helt kött. Vi äter korv, färs, bacon, skinka och sånt och det gör vi flera gånger i veckan. Men helt kött (då även grytor) äter vi kanske en eller två gånger i månaden. Kyckling äter vi också en gång i månaden, ibland äter vi kycklingvingar eller nuggets som lördags mysmat då blir det kyckling två gånger den månaden.
Jag fick tre örngott av mamma. Jag tänkte sy om dom till linnen/klänningar åt L. S ville då också ha ett linne, sen tror jag att jag också vill ha ett. S linne är klart idag. Hon ville ha ett tublinne. Mitt och L:s linne ska vara med axelband. Min älskade mamma har tagit med mig, M, S och L på shoppingrunda idag. L fick en ny golfbag, S och M fick golfsandaler. Det är mamma och pappa som lurat med dom så det är dom som står för kostnaderna. Eftersom jag inte spelar golf, eller om det var för att jag var chaufför eller om det var för att mamma har sett mina trasiga skor vet jag inte. Men hon tog med mig till skopunkten där jag fick tre par skor som hon betalade. Tack mamma. Jag älskar dig. ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

hej.
det vi äter mest utav härhemma är:

karrekotlett
chorizo
köttfärs
flintastek
fläskfile`
kycklingfile`
stek i bit

allt köps till BILLIGA priser oftast mellan 19-49kr/kg!!!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...