måndag 13 juni 2011

"Bytt" och bytt på riktigt

Jag har blivit med i en till bytarsida på Facebook. Byt, sälj eller önska. Där kan man även sälja eller köpa saker. Jag vill ha en vattenbana en så kallad aquaplay till L men har inte råd eller lust att betala dom nästan 500 kronorna som dom kostar. Jag efterlyste en i den lokala tidningen under säljes för ett par veckor sedan. När jag la ut en massa saker jag ville köpa, men ingen nappade. Så idag la jag ut vattenbanan på Facebook och ville betala 100 kronor. En tjej svarade att hon hade två men jag skulle få dom gratis. Så jag och S har varit och hämtat dom. L blev överlycklig. Det fattas lite delar men jag ska forska i om man kan köpa till dom. Fast den fungerar ändå.
L:s gamla cykel blev aldrig såld via annonsen i den lokala tidningen. Men hon som ville ha den på Facebook för ett bra tag sedan hörde av sig idag. Jag föreslog kläder till mig och S som byte och det fick jag. Indiska jättefina kläder. Två kjolar, en klänning och 5 tunikor. Jag hade 200 kronor som pris på cykeln i tidningen och kläderna kostar mer än det så det känns som om både jag och hon blev nöjda med bytet. Jag la ut cyklarna på Blocket igår. En snubbe hörde av sig idag och ville ha 26" mountainbiken billigare än 200 kronor eftersom fäljarna är sönder. Det är därför priset redan är så lågt. Så jag sa att det kan du glömma. På posten kom nya tamponger från Tamponsforfree. M har börjat sitt sommarjobb/ provanställning/ jobb idag. Han ska jobba i alla fall över sommaren på delin, charken, ostdisken på en Ica affär inne i stora staden. Det är bara 50 % men han är nöjd ändå. Och är han nöjd är jag nöjd. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...