lördag 2 april 2011

Loppisrundan som inte blev en runda

Det stod skyltar runt om i byn om att det var lördagsloppis i kyrkan mitt i byn. Dom har sommarloppis varje sommar som är otroligt saknat under resten av året så jag blev själaglad. Jag hade tänkt att loppisrundan även skulle inkludera Bra & Begagnat och Erikshjälpen. Jag har en lång lista på saker som jag vill köpa men som jag har bestämt att jag bara får köpa begagnat.
* Plåtburkar till te.

* Hylla att ha i köket.

* Golvlampa till kontoret. Har en vad som ska bli läshörna här. Men inget ljus där.

* Matta till kontoret. Att ha under stolen så inte golvet ska bli repigt. Nu har vi lånat en av S mattor.

* Deckare.

* Skor till L i storlek 34. Det måste hon ha så hittar jag inga blir det till att köpa nya.

* Örngott, till ett framtida projekt.

* Skor till mig.

* Stövlar till mig. Mina vinterstövlar som jag köpte begagnat för över 5 år sedan har det gått hål på, varje gång jag kliver i något vått = en dyngsur fot.

* Vårjacka till mig. Det har jag ingen, jag har bara en vinterjacka.

* Saftmaja som ska göras om till rök. Jag köpte en begagnad men upptäckte att det saknades underdelen på den.

Jag vill även ha lite större saker, dom ska jag sätta in under köpes i den lokala tidningen en vacker dag. Samma sak där, jag får bara köpa dom om jag hittar dom begagnat.

* Saftmaja.

* Vattentunna. Det har vi en men jag vill ha en till. Varma sommardagar tar vattnet slut i tunnan så då får jag vattna med vatten från kranen = inte bra.

* Frys. Lamm är beställt.

* Bruna skrivbord till ett framtida projekt. * Chokladfontän. En rolig inte nödvändig sak.

* Partytält. Vi ska ha garageloppis i vår. Utanför garaget på tomten. Om det då regnar kan vi stå under partytältet. Även bra när man ska grilla. * Akvarium till stackars Linn och Jacob som bor i en röd plastbalja.

* Kaplastavar. Vill L ha.

* Schackrutig golv till lilla toan.

* Träpanel till lilla toan.

* Köksskåp till ett projekt i sovrummet.

* Vävstol. Har jag ingen plats för men jag vill så gärna börja väva igen. Trasmattor denna gång istället för dukar.

När vi kom till kyrkan visade det sig att det inte var vanligt loppis. Det var bordsloppis. Där man får hyra ett bord och sälja saker. Blev besviken och ville bara gå. Men jag hade lovat L en sak för dom utrensade bytardags och försöker sälja på Blocket leksakerna så det var bara att bita ihop. Priserna var inte alls så låga som på sommarloppis utan höll mer Myrorna priser och högre. Vi hittade i alla fall ett par Converseskor och ett par fotbollsskor med dubb på till L för 100 kronor för båda. Och en tygorm till L för 10 kronor. S gick med på loppis men bara loppis så det blev inget Bra & Begagnat och inget Erikshjälpen idag.

En av dom som har svarat på min efterlysning på bytarsidan på facebook om svarta vinbärsbuskar är väldigt på. Hon skriver hela tiden "när kan vi hämta buskarna" " jag vill ha alla jag får". Det var min efterlysning så jag tycker att om jag vill ha alla 4 buskarna så ska jag få det. Nu har vi bara plats för en max två buskar men jag tycker i alla fall att det är fult att gå in på andras efterlysningar och skriva "jag vill också ha". Hon har satt in en efterlysning på leksaker jag kanske ska skriva där "att jag vill också ha leksaker".

Lördagar är köksdagar så där har jag mest varit idag. Farmor och farfar kom och fikade och ville se nytillskotten. S visade dom och L blev skitsur för hon inte fick visa först.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...