tisdag 19 april 2011

Aktiv och oaktiv dag

Imorse kom dom också strax efter 8.00. Eller dom och dom. Det kom två stycken. Den ena fick fram på engelska att han skulle åka och komma tillbaka one hour. Det tog mer än one hour. Ibland var det en ibland var dom två och ibland tre stycken. Alla fönster och dörren är klar. Jippie. M har varit som ett åskmoln hela dagen eftersom han har fått gå upp före 8 på påsklovet. Han har skaffat sig väldigt sena vanor i Norge.Maken och jag åkte till Jysk och införskaffade 3 mörkläggningsgardiner. S och jag köpte 2 stycken i söndags men dom var för korta. Sen tyckte maken att det inte kunde vara 2 svarta och en blå rullgardin eftersom fönstrena sitter på rad. Den blåa ska vi kapa av och sätta i köksdörren. Det går inte att ha persienn där heller och det dörren går mot en gångbana så det är trevligt att kunna dra för. Vi har känt oss som främlingar i vårt eget hem och mest hållt oss i vardagsrummet så så mycket gjort på hemmaplan har det inte blivit. Idag åkte dom inte förens efter 17.00 och kom alltså efter 8.00. På bortaplan har det blivit en del gjort. L skulle till tandregleringsgenomgång 9.15. Hon ska fortsätta med natt-tandställningen men också få någon sorts provisorisk räls eftersom hon bara är 8 år och inte kan ha vanlig räls. 11.15 var det dags för mitt läkarbesök. Vårdcentralen ligger i samma hus som tandläkaren så det blev lite fram och tillbaka. Läkaren var sådär. Hon sa att min rygg berodde på medelåldersvärk. Jag ska gå en timme/dag och gå på sjukgymnastik. Sjukskrivning var inte bra för ryggen, man ska röra sig så mycket man kan. Vilket jag gör. Men hon sjukskrev mig för magen som bråkar igen. Jag ska även äta Omeprazol. Enligt alla andra läkare jag träffat ska jag äta dom jämt. Enligt doktorn idag ska jag bara äta dom när jag har besvär. Inte ens i 4 veckor som är det vanliga skulle jag äta dom. På posten kom ett stort Lambi lamm för att jag samlat koder. Ett påskägg fullt med godis. En necessär och tre prover från dr Hauschka värt 342 kronor. Allt helt gratis. Dr Hauschka måste vara jättedyrt för proverna var små. Necessären och proverna fick jag för att jag var bland dom 5 första Camino prenumeranterna som handlade hos Greendarlings. L behövde en ny lite tunnare vårmössa så jag köpte en basker i ekobomull. Sen köpte jag en papperskasse tillverkade av returpapper som en del av ett biståndsprojekt för gatubarn i Indien. Kassen kostade 12 kronor och baskern var på rea, jag fick även 20 % på köpet.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej.
snygg mössa i ekobomull..

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...